500 000 krooni väikesadama ehitusloa eest
on ebaõiglane, kuid seetõttu ei jääks Kakumäe Jahisadam ehitamata, ütles OÜ
Kakumäe Jahisadam juhatuse liige Sander Kaus.
Kaus märkis, et nende ettevõte planeerib väikesadama ehitust Kakumäele, samas on detailplaneering veel kehtestamata. Olemas on vaid vee-erikasutusluba.
Riigikogule esitatud seaduseelnõu kohaselt tuleb väikesadama ehitus- ja kasutusloa eest olenevalt ehitise suurusest maksta edaspidi vähemalt 500 000 krooni.
Kaus märkis, et muidugi oleks pool miljonit krooni planeerimata kulu olukorras, kus sadamate ehitus on väga suur kapitalimahutus. "Arvan, et tervikuna annab see uute väikesadamate väljaehitamise jätkusuutlikkusele tagasilöögi," ütles ta. "Meil on plaanis Kakumäe jahisadama ümbruse väljaarendamisse investeerida ca miljard krooni. Jahisadama rajatiste ja infrastruktuuri investeeringud moodustavad ca 10-15% kogu ala arenduskuludest," kommenteeris Kaus.
Situatsioonis, kus Euroopa Liidu struktuurifondidest on võimalik saada abi sadama ja selle juurde kuuluva infrastruktuuri ehituseks kuni 50 miljonit krooni, toimuks selline ehitusloa tasu küsimine tema sõnul sisuliselt ELi toetuste arvelt. Ei usu, et ilma toetusteta väikesadamaid selliste lõivude juures on võimalik majanduslikult jätkusuutlikult välja arendada, lisas Kaus.
"Eestlasi on võõras võim pool sajandit mere äärest ja merelt jõuga eemal hoidnud. Juhul, kui tõesti soovitakse sellist ehitusloa lõivu määrata, jääb arusaamatuks vastava kulumäära rakendamise eesmärgipärasus. Ei tahaks uskuda, et soovitakse mereäärset arengut pärssida. Kuigi tasu tundub ebaõiglane, ei jää sellest veel Kakumäe jahisadam ehitamata," rääkis ta.
Seotud lood
Kakumäe jahisadamat arendav ettevõte sai riigikohtust kinnituse, et jahisadama detailplaneering on kehtiv.
Mõne väikesadama investeering on sama
suur nagu riigi plaanitav poole miljoni kroonine riigilõiv ning
selle sätestamine paneb kohe elu seisma, ütles väikesadamate liidu juht
Jaak Reinmets.
Eestis ei doteerita omavalitsuste poolt
sadamate tegevuse ega arenduse valdkondi ning kõrge riigilõiv on
karuteene merespordi ja -turismi harrastajatele, ütles ASi TOP
juhataja Urmas Lind.
Majandusministeerium
esitas majanduskomisjonile ettepaneku, mille kohaselt peaksid
väikesadamate ehituse ja kasutusega seotud riigilõivud olema märksa väiksemad
kui möödunud nädalal räägitud 500 000 krooni.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.