Mõne väikesadama investeering on sama
suur nagu riigi plaanitav poole miljoni kroonine riigilõiv ning
selle sätestamine paneb kohe elu seisma, ütles väikesadamate liidu juht
Jaak Reinmets.
Riigikogule esitatud seaduseelnõu kohaselt tuleb väikesadama ehitus- ja kasutusloa eest olenevalt ehitise suurusest maksta vähemalt 500 000 krooni.
"Oleme esitanud protestikirja riigikogu majanduskomisjonile, oleme suhelnud ka maaelukomisjoniga," ütles Reinmets. Tema sõnul lubati liidule, et riigikogu majanduskomisjoniga istutakse seaduseelnõu suhtes ühise laua taha.
"Mõne väikesadama investeering ongi nii sama suur nagu riigilõiv ning see paneb kohe elu seisma," lisas ta.
"See on mõeldamatu, kuna ükski sadam pole senini olnud äriprojekt. Ükski sadam ei anna omanikul tulu. Need on fanaatikud, kes panevad oma isikliku raha sadamatesse ning purjetamise hooaeg on niigi nii lühike," rääkis väikesadamate liidu juht.
"Kui see seadus läheb läbi, siis me pole enam mererahvas, vaid mereääres elav rahvas. Sadamad jäävad arendamata," lisas Reinmets.
"Tänu välis- ja abifondidele ning PRIA-le on Eesti mereäär hakanud elama ning arendamisel on terve riigi peale suurusjärgus 60 väikesadamat," sõnas ta.
Reinmetsa sõnul soovib liit, et väikesadama ehitus- ja kasutusloa riigilõiv oleks samas suurusjärgus teiste ehituslubadega. Näiteks elumaja ehitus- ja kasutusloa eest tuleb kohalikule omavalitsusele maksta kuni 5000 krooni, märkis ta.
Seotud lood
Eestis ei doteerita omavalitsuste poolt
sadamate tegevuse ega arenduse valdkondi ning kõrge riigilõiv on
karuteene merespordi ja -turismi harrastajatele, ütles ASi TOP
juhataja Urmas Lind.
Majandusministeerium
esitas majanduskomisjonile ettepaneku, mille kohaselt peaksid
väikesadamate ehituse ja kasutusega seotud riigilõivud olema märksa väiksemad
kui möödunud nädalal räägitud 500 000 krooni.
Väikesadamate maksukoormuse
kasvatamine avaldab negatiivset mõju nii sadamte - kui
ka regionaalarengule, ütles Balti Merekaatrite ASi nõukogu esimees Viktor
Siilats.
Eestis on väikesadamate arendamine puhtalt
erasektori kanda ning poolemiljoniline ehitus- ja kasutusloa
riigilõiv seiskaks sadamate arengu täielikult, märkis MTÜ ESS
Kalev Jahtklubi juhatuse liige Rasmus Schneider.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.