"Usun, et olukord läheb
hullemaks tulenevalt sellest, kuidas liigub majandus tervikuna,"
kommenteeris Mazdazid müüv Inchcape Läike tee Mazda esinduse juhataja Jaanus
Simson.
"Ma arvan, et põhi automüügis saavutatakse 2010 kevadel," lisas ta.
Simson arvas, et tänases seisus on turu jagunemine autofirmade vahel ebaadekvaatne. "Hea müügitulemus ei ole korrelatsioonis hea teeninduse, uute mudelitega, või mõne muu tavapärasega," lisas ta.
Tema sõnul ollakse lühiajaliselt valmis kahjumit teenima. Autosid müüakse omahinnast odavamalt.
"Samuti üritatakse laost vabaneda piiri taha, kus turg suurem ja suuremad kogused," selgitas Simson ja lisas, et tihtipeale tehakse seda aga re-ekspordina ehk võetakse autod üheks päevaks arvele.
Simson rääkis, et selge trend on see, et inimesed valivad rohkem kasutatud sõidukeid. "Üheks põhjuseks on karmistunud liisingutingimused ja inimesed ei julge suurendada oma kohustusi ebakindla tuleviku tõttu," märkis Simson ja lisas, et pikendatakse olemasolevaid lepinguid või ostetakse odavamaid autosid liisinguta.
"Kogu turu suuruseks hindan sel aastal 15 000 autot, mis on 2001 aasta tasemel," arvas Simson. Tema arvates jääb Mazda turuosa loodetavasti samasse suurusjärku, nagu see on olnud minevikus ca 6%.
Simson märkis, et madalseisus on hea aeg vaadata üle oma tööprotsessid, koostööpartnerid ja fookusseerida pilk sinna, kus saab muutuda efektiivsemaks.
Mazda müük langes selle aasta jaanuaris 78% võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Müük langes 186-lt autolt 40-le.
Seotud lood
Kui mullu võitlesid Tallinna automessi
korraldamise eest kaks firmat, siis tänavu konkurentsi pole. Nagu ei ole ka
automüüjate soovi neil messidel osaleda, kirjutab dv.ee.
Autode maaletoomisega tegelev KIA Auto AS
kohaldas töötajatele osalist tööaega, vähendades viie tööpäevase nädala neljale
tööpäevale.
Fordi automüük USAs kukkus rohkem kui
oodati. Jaanuarikuu automüük on viimase 25 aasta hullem.
Amserv Grupi juht Raivo Kütt ütles, et
Saksa Auto 35protsendilise sooduskampaania tõttu langesid kõigi
teiste autode müüginumbrid.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.