Tarbimises tuleb tagasilöök
10-15%, ennustas Maxima Eesti avalike suhete juhi Erkki Erilaid, aga Maximale
ootab ta hoopis sama suurt kasvu, ehk koguni 20%.
"Enam nii suurt kasvu me oodata ei saa," kommenteeris Erilaid Maxima Eesti eelmise aasta 43 protsendi suurust käibe kasvu. "Arvan, et tarbimises on üldine foon sellel aastal väga negatiivne – tarbimises tuleb 10-15% tagasilöök," sõnas ta.
"Kuid usun, et Maxima kasvab sama palju, võib-olla tuleb sellel aastal 20% kasvu," märkis Erilaid.
"Klientide arv on küll kasvanud, kuid ka hinnad on alla läinud ja inimesed ostavad vähem. Keskmine igapäevane toidukorv on läinud odavamaks ning seega on käive langenud," rääkis ta.
"Seal, kus on tugev konkurents – võimalik, et mõni väiksem pood suleb uksed. Tööstuskaupade osas paistab juba praegu päris hästi välja, et rendipindu pannakse kinni ning lõpumüüke korraldatakse väga palju," sõnas Erilaid.
"Kes suudab uue muutunud keskkonnaga kohaneda ning hinnad alla tuua, jääb ellu. Samas ka rendihinnad kukuvad ning kulud vähenevad, kuid keegi siin kasumitest rääkida ei saa, see on pigem üleelamine," möönis ta.
Arendustegevusest rääkis Erilaid, et kindlasti on praegu võimalik kinnistuid odavalt saada ja ehitada, kuid teine küsimus on finantseerimise leidmine.
"Ka meie ei ava sel aastal nii palju poode, kui me tahaksime. Kivisse ja mörti pole mõtet raha kinni panna, vaid tuleb tegeleda põhitegevusega – kaubavahetusega," ütles ta.
Seotud lood
Jaekaubanduskett Maxima Eesti kasvatas
eelmisel aastal käivet 43 protsenti, kasuminumbreid pole ettevõte pressiteatesse
kirjutanud.
Leedu kapitalil põhinev Maxima
otsib seitsmesse Eesti paika planeeritavatele poehoonetele investoreid, kes
valmis tehtud ruumid talle pikaajalisele rendile annaksid.
Eesti turu mahte arvestades on jaekettide
arv liiga suur - tõenäoliselt kiirendab praegune situatsioon liitmisi ja
üleostmisi, märkis Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen.
Kuna inimesed on täna väga hinnatundlikud,
siis ostjaid võidavad need, kes soodusmüüke ja hinnaalandusi
teevad, märkis jaekaubandusketi OG Elektra juht ja omanik Oleg Gross.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.