Prisma Peremarketi käive kasvas eelmisel
aastal 10%, kasumi kahanemise taga on ettevõtte tegevdirektori Janne Lihavaineni
sõnul hinnaliidriks saamise soov.
Prisma müügitulu oli eelmisel aastal üle 2 miljardi krooni, kasvades 2007. aastaga võrreldes 10%. 2008. aasta kasum oli 65,3 miljonit krooni, jäädes alla 2007. aasta kasumile paarikümne miljoniga. „Selle taga on meie teadlik valik. Selleks, et saavutada vastavalt lubadusele 2008. aastal Eesti jaekaubandusturul hinnaliidri positsioon, vähendasime hindu oma kasumi arvel,“ ütles Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen.
Arvestades, et kaupluste arv jäi eelmisel aastal samaks, hindab tegevdirektor tulemusi väga heaks. Prisma selle aasta eesmärk on jätkata laienemistega ning investeerida seeläbi edasi aastate jooksul kogutud kasumit.
„Prismad on Soomes üle elanud majanduskriisi ja võitnud sel ajal juurde turgu. On näha, et Prisma kontseptsiooni tugevused töötavad ka praeguse kriisi ajal Eestis,“ rääkis Lihavainen. „Põhiasjad, ehk hind, kvaliteet, saadavus ja teenindus peavad olema paigas, siis tulevad ka kliendid. Majanduslanguse ajal oskavad kliendid olla kriitilisemad.“
AS Prisma Peremarketi selle aasta eesmärk on jätkata laienemist ning investeerida seeläbi edasi aastate jooksul kogutud kasum. 2010. aastal avab Prisma Peremarket kaupluse Narvas, luues 100 uut töökohta. Lisaks tullakse Eestis turule supermarketite ketiga. Prisma Peremarketi tegevdirektori hinnangul on praegune majanduskeskkond väga soodne aeg laienemiseks.
Kokku on Prisma turuosa 8% Eesti jaeturust.
SOK kontserni 2008. aasta käive oli 140 miljardit krooni.
Prisma on Põhjamaade juurtega SOK-le kuuluv kaubanduskett, mis tegutseb Soome, Eesti, Venemaa, Läti ja Leedu turul. Eestis tegutseb Prisma Peremarket alates 2000. aastast. Prisma Peremarket annab Eestis tööd ligi 700 inimesele.
Seotud lood
Kuna inimesed on täna väga hinnatundlikud,
siis ostjaid võidavad need, kes soodusmüüke ja hinnaalandusi
teevad, märkis jaekaubandusketi OG Elektra juht ja omanik Oleg Gross.
Jaekaubanduskett Maxima Eesti kasvatas
eelmisel aastal käivet 43 protsenti, kasuminumbreid pole ettevõte pressiteatesse
kirjutanud.
Tarbimises tuleb tagasilöök
10-15%, ennustas Maxima Eesti avalike suhete juhi Erkki Erilaid, aga Maximale
ootab ta hoopis sama suurt kasvu, ehk koguni 20%.
Selveris on toidukorv keskmisest 9
protsenti kallim ning Säästumarketis ja Prismas keskmisest 4 protsenti odavam,
selgus TNS Emori tehtud uuringust.
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele