Üritusturunduse hinnad on langenud
keskmiselt kümme protsenti, kokkuleppeni jõutakse ka 20-30%
võrra madalamate hindadega, kirjutab Äripäeva tänane lisaleht
Firmapidu.
Suuremat soodustust poleks enam võimalik pakkuda, lisas OÜ Fiesta Service projektijuht Toomas Puna. Tema sõnul turgu enam pole. "Kolm kuud on olnud täielik vaikus – nullseis. Ka suvine väljavaade tundub suhteliselt tume, kuna kliendid teevad muutusi ja otsuseid kiiresti ning ootamatult," rääkis ta. Kui varem oli populaarne pikalt-pikalt üritusi ette planeerida, siis nüüd on muutunud populaarseks üritusi ära jätta, kurtis ta.
Puna sõnul sarnaneb Fiesta Service hetkeolukord aastaga 2004, mil turule siseneti. "Ainult mõned riigihanked aitavad veel toime tulla. Personal töötab projekti põhjal ja sedagi langenud palganumbritega," rääkis ta. Klientidega suheldakse Puna sõnul väga palju – pakutakse lihtsamaid lahendusi, et firma saaks siiski soovitud üritused ära korraldada, olgugi piiratud vahenditega.
Ka üritusturundusfirma OÜ R Reede juht Avo Hein kinnitas, et seis on eelmise aastaga võrreldes kurvem. "Hind on täna kaubeldav ning seda korrigeeritakse sõltuvalt projekti mahust. Põhjust meelt heita aga pole – see aasta on ehk kehvem eelmisest, aga töötajate väike seltskond on täies koosseisus alles ning palgadki pole langenud," rääkis ta.
OÜ Royal Service reklaamiagentuuri juhi Rika Soopa sõnul tuleb see aasta enamikule üritusturundusagentuuridele eelmistest raskem. "Hinnasurve klientidelt on väga suur, senisest rohkem tuleb teha olulisemalt agressiivset müügitööd ning näidata initsiatiivi," ütles ta. Palgakärpeid ja koondamisi pole Soopa sõnul ettevõttes tehtud ega esialgu ka plaanis. Küll piiratakse tegevus- ja koolituskulusid.
Eesti majutusturg kuivab kokkuRasked ajad sunnivad ka majutusettevõtteid klientidele rohkelt soodushindu pakkuma ning mitmesuguseid odavamat toimetulekut võimaldavaid lahendusi otsima.
Läänemaal paikneva Roosta Puhkeküla müügijuht Ingrid Sieberk tunnistab, et möödunud talvel oli üsna keeruline toime tulla, mistõttu kulude kokkuhoid on ettevõttes olnud üks peateemasid. "Näiteks kui varem toimis tänavavalgustus automaatselt – tuled süttisid ja kustusid kindlal kellaajal, siis nüüd lülitatakse valgusallikad tööle vaid vajadusel," rääkis ta.
Suveks on Roosta Puhkeküla seevastu saanud hulgaliselt broneeringuid. Siiski on veel vara rõõmustada, leidis Sieberk, sest ettevõtted võivad veel ümber mõelda.
Tema sõnul on klientidest ära kukkunud just suured põhikliendid, samas eraklientide külastuste arv kasvas märgatavalt pärast seda, kui mõni aeg kehtestati ajutiselt tavahinnakirjast poole sõbralikumad soodushinnad. Puhkeküla teebki tema sõnul pidevalt sooduskampaaniaid, et konverentsid saaks peetud ja bowling mängitud, suusatamised suusatatud või lihtsalt vaba aeg meeldivalt veedetud.
Mitte ühtegi broneeringut
Pärnu külje all Sauga jõe ääres tegutseva Jõekääru Kämpingu juhataja Raimo Kärbik tunnistas, et selleks aastaks pole laekunud ühtegi kindlat broneeringut. Hoolimata isegi sellest, et firma põhituluallikaks olevate suvepäevade hindu langetati 30 protsenti. "Et kokku hoida, on loobutud kõigest, millest loobuda annab. Tööjõu kulutusi vähendasime samuti," rääkis ta.
"Eelmiste aastate laenukoormused on vaja tagasi maksta ja intressid on pidevalt tõusnud, see seab ellujäämise turismimaastikul küsimärgi alla," sõnas Kärbik.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”