• OMX Baltic−0,16%299,08
  • OMX Riga0,75%880,64
  • OMX Tallinn−0,13%1 902,29
  • OMX Vilnius−0,16%1 159,1
  • S&P 5001,59%5 954,5
  • DOW 301,39%43 840,91
  • Nasdaq 1,63%18 847,28
  • FTSE 1000,61%8 809,74
  • Nikkei 225−2,88%37 155,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • OMX Baltic−0,16%299,08
  • OMX Riga0,75%880,64
  • OMX Tallinn−0,13%1 902,29
  • OMX Vilnius−0,16%1 159,1
  • S&P 5001,59%5 954,5
  • DOW 301,39%43 840,91
  • Nasdaq 1,63%18 847,28
  • FTSE 1000,61%8 809,74
  • Nikkei 225−2,88%37 155,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • 09.04.09, 07:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksamaal saab vana auto välja vahetanu 2500 eurot peo peale

Saksamaa valitsus otsustas eile pikendada ja enam kui kolmekordistada kõige populaarsemaks saanud meedet majanduse ergutamise kavas, mis laob vana auto väljavahetamise eest peo peale 2500 eurot.
Kui varem plaanis Saksamaa valitsus eraldada autovahetusprogrammi 1,5 miljardit eurot ning sellele märtsi lõpul joone alla tõmmata, siis eile suurendas valitsus toetussummat 5 miljardile eurole ning pikendas programmi aasta lõpuni. Programmi raames saab igaüks, kes oma enam kui üheksa aastat vana auto uue ja keskkonnasäästlikuma mudeli vastu välja vahetab, riigilt toetust 2500 eurot ehk üle 39 000 krooni.
Meede on autotööstuse toetamiseks, mille arvele langeb seitsmendik Saksamaa 40 miljonist töökohast.
Hirm, et tugiprogramm märtsis lõpeb, tõi Saksamaa autosalongidesse märtsis suure tunglemise - uusi autosid müüdi 401 000, mis on läinud aasta märtsiga võrreldes 40% suurem number.
Tugimeetme tavatu edu on poliitikud murelikuks teinud, kuid enne septembris toimuvaid valimisi on selle lõpetamine raske. Siiski kinnitas eile Saksamaa valitsuse esindaja, et 5 miljardit eurot jääb maksimumiks, mis autobuumi kannustamiseks antakse.
Otsest kasu saavad Saksa tugiprogrammist ka Kesk- ja Ida-Euroopa autotootjad, kirjutas eile Financial Times. Näiteks Fiati Poola tehas eksportis märtsis ligi 10 000 autot rohkem kui mullu samal ajal.
Saksamaa riikliku tugiprogrammi peamine probleem on, et see ei tee midagi Euroopa autotööstuse peamise probleemi lahendamiseks, milleks on ületootmine. Samuti tõmbab programm ostjaid ära majanduse teistest sektoritest. Nurisevad ka kasutatud autode müüjad - vanemale autole kui üks aasta turgu ei ole.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele