Alustades kardinaalseid muutusi ettevõttes, ei suutnud uus peadirektor tagada tugevat seljatagust Rootsis ning kohe kui Rootsi emaettevõtte Boras Wäferi juhid tundsid, et muutused võivad jätta neid endid töökohtadest ilma, hakkasid nad tegutsema ning veensid omanikke selles, et Narva revolutsionäär tuleb kiiremas korras välja vahetada.
Igor Poleštšuki plaan oli lihtne - vähendada tootmiskulusid. Ta plaanis ehitada üles uue ostuahela, mis lubaks langetada toodangu omahinda ning muuta valmistoodangu müügi- ning toorme sisseostusüsteeme, tuues kontrolli lähemale - Narva Kreenholmi.
Selle aasta esimese kvartali numbrid, mis Poleštšuk Delovõje Vedomostile edastas, näitavad, et ettevõtte kahjum vähenes pidevalt. Plaani järgi pidi juunis ettevõte kahjum nulli jõudma.
Poleštšuki sõnul alustas Kreenholm juba aprillis tööd kangaga, mis oli ostetud sisse 20 protsendi võrra odavamalt kui varem.
Müügimaht oli jaanuaris 39,8 miljonit, veebruaris 28 miljonit, märtsis 39,5 miljonit krooni.
Need äriplaanid kavatses Poleštšuk esitada rootslastele päeval, mil talle teatati vallandamisest. Endise peadirektori arvates konflikt Narva ja Göteborgi vahel, kus asub emaettevõtte Boras Wäferi Group AB peakontor, vindus vaikselt juba palju aastaid, kuid enne teda ei ole keegi proovinudki minna ostu- ja müügisüsteemi kallale.
Poleštšuk usub, et Kreenholm on täiesti eluvõimeline ettevõte, mis võib teeninda kasumit. Tuleb ainult muuta ettevõtte juhtimissüsteemi - mitte kasutada tehast ainult kui tootmisühikut, vaid tuua kommertsjuhtimine Narva, jättes emaettevõttele strateegilised ja kontrollfunktsioonid.
Poleštsuk loodab, et omanikud ei ole huvitatud ettevõtte pankrotist ning uus Kreenholmi peadirektor Kennet Uddh juhindub oma töös Poleštšuki koostatud plaanist. "Mõni muu tee viib tupikusse," lisas Poleštšuk.
Kreenholmi endine finantsdirektor Aivar Mölders, kes oli ettevõttes töötanud neli aastat, annab juhtunule oma hinnangu. "Usun, et viga oli selles, et Poleštšuk lubas mitte võtta raha omanikelt, millest ta ilmselt kinni ei pidanud." Samas oli Mölders nõus, et süsteemi tuleb muuta. "Ma olen korduvalt öelnud, et emaettevõte Boras Wäfer laseb Kreenholmi põhja."
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.