Estonian Air plaanib oktoobri algusest
hakata kolm korda nädalas lendama Tartu Ülenurme lennuväljalt Stockholmi Arlanda
lennuväljale.
„Oleme seni keskendunud Tallinnale ja meie jaoks on Lõuna-Eesti jäänud tagaplaanile, nüüd tahame tuua veel ühe Eesti linna Euroopa lennunduskaardile,“ põhjendas ASi Estonian Air kommertsala asepresidendi kohusetäitja Rauno Parras, miks lennukompaniil on tõsine plaan avada Tartu-Stockholmi liin.
Parrase kinnitusel valisid nad sihtkohaks Stockholmi kolmel põhjusel. „Esiteks on Eesti ja Rootsi vahel piisavalt nõudlust lennuühenduse järele, teiseks pakub Stockholm väga häid edasilennuvõimalusi ja kolmandaks on meil sobiv lennukipark,“ loetles Parras. Tartu ja Stockholmi vahet hakkaks lendama 33kohaline propellerlennuk Saab 340 ning lend kestaks üks tund ja nelikümmend minutit.
Parras tutvustas täna Tartus linnavalitsuse korraldatud nõupidamisel ka võimalikku lennugraafikut. „See on algne variant ja graafik võib muutuda,“ rõhutas Parras.
Estonian Airi pakutud graafiku kohaselt lendaks lennuk edasi-tagasi kolm korda nädalas ehk teisipäeva, neljapäeva ja pühapäeva keskpäeval. „Oleme arvestanud sellega, et kliendil oleks võimalus vähemalt kolme tunni jooksul Stockholmis ümber istuda ja lennata 30-35 Euroopa linna edasi,“ lausus Parras.
Mitmed arutelul osalenud Tartu ettevõtjad leidsid, et antud graafik pole ärikliendile sobiv, sest ärireisija tahaks Stockholmi jõuda hommikuks ja õhtul tagasi lennata. Samuti avaldati soovi lennata ka esmaspäeval ja reedel. Tartu ülikoolide esindajad olid neljapäevase ja pühapäevase lennuga päri, sest akadeemiline maailm peamiselt just neil nädalapäevadel lendabki.
„Me peame kuidagi alustama ja esimeses faasis ei saa me rohkemate lendudega arvestada,“ ütles Parras ja lisas, et nad kaaluvad kindlasti tehtud ettepanekuid. Parras ei osanud täna veel öelda, mis hinnaga nad lennupileteid pakkuma hakkavad. „Hinnakalkulatsiooni tegemisel võtame arvesse konkurentide pakutavaid hindu – seega tulevad võrdväärsed hinnad,“ lubas Parras.
Tartu Ülenurme lennujaamast on korra regulaarlendudega juba katset tehtud. See oli 1994. aastal, kui avati Tartu-Tampere liin. Paraku katkes hea idee tollal reisijate vähesuse tõttu juba pärast viiendat lendu.
Seotud lood
Estonian Airi pressidirektor Ilona
Eskelinen ütles aripaev.ee-le, et lennufirma ootab Tartu lennuradade
ümberehitustööde valmimist ning on valmis pakkuma lende liinil
Tartu-Stockholm.
Tartu–Stockholmi regulaarsete lennureiside
alustamine viibib ilmselt vähemalt kuu, sest Tallinna Lennujaamal on raskusi
riigimetsa raieloa saamisel ja rajavalgust pakutakse hirmkalli hinnaga.
Tartu linnavalitsus ärgitab Lõuna-Eesti
ettevõtjaid ja kohalikke omavalitsusi kodanikualgatuse korras teavitama oma
partnereid avanenud võimalusest kasutada Tartusse või Tartust reisimiseks
regulaarlennuühendust.
Kuigi Tartu lennujaama terminali
rekonstrueerimise tähtaeg on 30. september, suudab lennujaam kõiki reisijaid
seni edukalt teenindada ajutistes ruumides.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.