• OMX Baltic−2,3%292,21
  • OMX Riga−0,05%880,22
  • OMX Tallinn−1,04%1 873,45
  • OMX Vilnius−2,48%1 130,38
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 100−0,26%8 848,1
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,78
  • OMX Baltic−2,3%292,21
  • OMX Riga−0,05%880,22
  • OMX Tallinn−1,04%1 873,45
  • OMX Vilnius−2,48%1 130,38
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 100−0,26%8 848,1
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,78
  • 20.04.09, 18:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air hakkab lendama Tartu ja Stockholmi vahet

Estonian Air plaanib oktoobri algusest hakata kolm korda nädalas lendama Tartu Ülenurme lennuväljalt Stockholmi Arlanda lennuväljale.
„Oleme seni keskendunud Tallinnale ja meie jaoks on Lõuna-Eesti jäänud tagaplaanile, nüüd tahame tuua veel ühe Eesti linna Euroopa lennunduskaardile,“ põhjendas ASi Estonian Air kommertsala asepresidendi kohusetäitja Rauno Parras, miks lennukompaniil on tõsine plaan avada Tartu-Stockholmi liin.
Parrase kinnitusel valisid nad sihtkohaks Stockholmi kolmel põhjusel. „Esiteks on Eesti ja Rootsi vahel piisavalt nõudlust lennuühenduse järele, teiseks pakub Stockholm väga häid edasilennuvõimalusi ja kolmandaks on meil sobiv lennukipark,“ loetles Parras. Tartu ja Stockholmi vahet hakkaks lendama 33kohaline propellerlennuk Saab 340 ning lend kestaks üks tund ja nelikümmend minutit.
Parras tutvustas täna Tartus linnavalitsuse korraldatud nõupidamisel ka võimalikku lennugraafikut. „See on algne variant ja graafik võib muutuda,“ rõhutas Parras.
Estonian Airi pakutud graafiku kohaselt lendaks lennuk edasi-tagasi kolm korda nädalas ehk teisipäeva, neljapäeva ja pühapäeva keskpäeval. „Oleme arvestanud sellega, et kliendil oleks võimalus vähemalt kolme tunni jooksul Stockholmis ümber istuda ja lennata 30-35 Euroopa linna edasi,“ lausus Parras.
Mitmed arutelul osalenud Tartu ettevõtjad leidsid, et antud graafik pole ärikliendile sobiv, sest ärireisija tahaks Stockholmi jõuda hommikuks ja õhtul tagasi lennata. Samuti avaldati soovi lennata ka esmaspäeval ja reedel. Tartu ülikoolide esindajad olid neljapäevase ja pühapäevase lennuga päri, sest akadeemiline maailm peamiselt just neil nädalapäevadel lendabki.
„Me peame kuidagi alustama ja esimeses faasis ei saa me rohkemate lendudega arvestada,“ ütles Parras ja lisas, et nad kaaluvad kindlasti tehtud ettepanekuid. Parras ei osanud täna veel öelda, mis hinnaga nad lennupileteid pakkuma hakkavad. „Hinnakalkulatsiooni tegemisel võtame arvesse konkurentide pakutavaid hindu – seega tulevad võrdväärsed hinnad,“ lubas Parras.
Tartu Ülenurme lennujaamast on korra regulaarlendudega juba katset tehtud. See oli 1994. aastal, kui avati Tartu-Tampere liin. Paraku katkes hea idee tollal reisijate vähesuse tõttu juba pärast viiendat lendu.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele