• OMX Baltic1,02%299,07
  • OMX Riga0,28%864,91
  • OMX Tallinn1,37%1 937,02
  • OMX Vilnius2,34%1 150,29
  • S&P 500−1,57%4 982,77
  • DOW 30−0,84%37 645,59
  • Nasdaq −2,15%15 267,91
  • FTSE 1002,71%7 910,53
  • Nikkei 225−4,56%31 506,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,86
  • OMX Baltic1,02%299,07
  • OMX Riga0,28%864,91
  • OMX Tallinn1,37%1 937,02
  • OMX Vilnius2,34%1 150,29
  • S&P 500−1,57%4 982,77
  • DOW 30−0,84%37 645,59
  • Nasdaq −2,15%15 267,91
  • FTSE 1002,71%7 910,53
  • Nikkei 225−4,56%31 506,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,86
  • 22.05.09, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Levada masinatehas läks pankrotti

Levadia Group OÜ presidendi ja omaniku Viktor Levada sõnul pingutasid nad viimase hetkeni. "Säilitasime töölistele palga, aga lõpuks mõistsime, et praeguses olukorras ei tule Venemaalt niikuinii tellimusi ning lõpmatuseni ei suuda Levadia Group tehast üleval pidada," selgitas Levada.
Ettevõtja sõnul kulutas metallitehas iga kuu 5,5 miljonit krooni, millest umbes 4 miljonit läks töötasudeks ja 1,5 miljonit elektrile ja gaasile.
TMT Groupi peadirektor Vadim Martõnov ütles Delovõje Vedomostile, et pankrot oli ainus lahendus. "Tingimustes, kus tellimusi pole, ei ole võimalik töötada, seetõttu otsustasime, et on vaid üks väljapääs - pankrot," sõnas Martõnov.
"Kui Venemaa majandusseis paraneb ja saame tellimusi, siis jätkame tootmist ka tulevikus," ütles Levada. "Näiteks selline mudel, mida kasutab Merko, võiks meile sobida. Meie oleksime peatöövõtja, kes annab väikefirmadele-alltöövõtjatele lihtsamaid töid, aga mitte ei tee neid oma jõududega."
Märtsi algul võlgnes TMT Group oma töötajatele kahe kuu palga. Levada ei osanud öelda, millal töötajad oma saamata jäänud tasu kätte saavad. "Meil on praegu mõne tellimuse täitmine pooleli, loodame nende täitmisel ka raha saada ja ehk siis suudame ka töötajatega ära klaarida," kinnitas suurettevõtja.
Kuigi tehas asub Tallinnas, viis firma aprilli algul oma juriidilise aadressi üle Raplasse. Martõnovi sõnul olid põhjuseks Tallinna pikad kohtujärjekorrad, Pärnus aga oli pankrotti võimalik algatada tunduvalt kiiremini. Kui suured on tehase võlad, ei soovinud Martõnov avaldada.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele