Tallinna Kaubamaja sai esimese kvartali
eest 52,3 miljonit krooni kahjumit, mis tähendab eelmise aasta sama perioodiga
võrreldes 120 miljonit krooni väiksemat teenistust, selgub ettevõtte aruandest.
Kontserni käive kasvas 3,7 protsenti 1,52 miljardi kroonini.
"Kaubamaja kontsern keskendus esimeses kvartalis põhiliselt ettevõtete kohandamisele majanduskeskkonna järsu muutusega – oleme leidnud kohti tegevuse efektiivsemaks muutmiseks ning kulude kokkuhoiuks. Viimane on ilmselt märgatav juba teise kvartali tulemuste puhul, kindlustades veelgi kontserni võimet jätkuvalt tegutseda jaeturul keskmisest paremini,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp pressiteates.
Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite käive 2009. aasta esimeses kvartalis oli 1,1 miljardit krooni, mis on 16% enam kui mullu samal perioodil. Selveri turuosa tõusis esimeses kvartalis 17,6%-ni, mullu oli vastav näitaja 15,2%. Selveri kahjum oli esimeses kvartalis 29,2 miljonit krooni - poeketi tulemuslikkusele avaldasid negatiivset mõju üleüldine majanduse langus ja tarbimise vähenemine, uute kaupluste käivitusperiood ning müügiefektiivsuse langus kauplustes, kus 2008. aastal laiendati müügipinda ligikaudu kaks korda.
Kaubamajade esimese kvartali käive ulatus 277,1 miljoni kroonini, kahanedes eelmise aastaga võrreldes 21%. Kaubamajade kahjum sel perioodil oli 11,4 miljonit krooni. Kaubamaja kasumile avaldasid esimeses kvartalis tugevat mõju ühelt poolt renoveerimistööd mitmetes osakondades ja teiselt poolt müügitulu vähenemine võrreldes eelmise aasta sama ajaga.
Kontserni kuuluva 34 jalatsikaupluse aasta esimese kolme kuu müügitulu oli 40,2 miljonit krooni ning kahjum 21,8 miljonit krooni. Autokaubanduse ärisegmendi kolme kuu müügitulu oli 62,8 miljonit krooni ning kahjum 5,9 miljonit krooni. Kolme kuuga müüdi 314 uut sõidukit, mis on 203 sõidukit vähem kui aasta varem samal perioodil.