Tallinna Kaubamaja esimese poolaasta käive
kasvas võrreldes möödunud aasta sama ajaga 5% ehk 3,2 miljardi kroonini,
kontserni poolaastakahjum oli 38,4 miljoni krooni.
2009. aasta II kvartali käive kasvas mullusega võrreldes 5% ning kasum oli 13,9 miljonit krooni, teatas ettevõte. „Kontserni teise kvartali tulemused näitavad, et kontsern on muutunud majanduskeskkonnaga kohanenud,“ selgitas Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.
„2009. aasta on olnud jaekaubandusele hinnasurve aasta – teises kvartalis odavnesid kaupade hinnad peaaegu igas sektoris. Samas näeme turu vaikset, aga kindlat korrastumist. Nagu viimased hinnangud lubavad eeldada, on globaalsele majandusele kõige raskem periood möödas ning oodata on pöördumist kasvu poole.“
„Kontserni 2009. aasta teise poole põhiülesandeks olemasolevate ärisegmentide efektiivsemaks muutmine, kuid samal ajal on oluline olla uueks kasvuks valmis,“ märkis Raul Puusepp. „Seetõttu on kulude vähendamise asemel järjest tähtsamaks muutumas tulude suurendamine, mis on eriti kasvuaja algfaasi võtmeküsimus. 2009 on raske aasta ning tarbimise pööramist kasvule me ei prognoosi. Jätkub tugev surve marginaalidele, sest sissetulekud on järsult vähenenud ning seeläbi ka ostuvõime ja tarbimine.“
Raul Puusepa sõnul on kontserni ettevõtteid keskmisest rohkem mõjutanud toiduainete ning riiete ja jalatsite hinnakasvu pidurdumine. „Lisaks esimeses kvartalis toimunud renoveerimis- ja laienemistöödele avaldasid kaubamajade kasumile negatiivset mõju ka ajaliselt varasemad ning suuremamahulised allahindlused peaaegu kõigis kaubagruppides,“ lisas ta. „Klientide jaoks on suurte allahindluste aeg olnud aga vaieldamatult meeldiv – väga kvaliteetsed kaubad on olnud viimaste aastate parimate hindadega.“
2009. I poolaastal avati kuus uut Selverit, neist kaks Eestis ja neli Lätis. Kaubamaja avas uue outleti Lasnamäel, kolis Noortemaailma uude võimalusterohkemasse asukohta, avas uue Naiste Kingamaailma ning renoveeritud Ilumaailma. Märtsi lõpus avas uksed I.L.U. kaubamärgi all tegutsev kosmeetikakauplus Pärnus. 2009. aastal on kavas avada veel kaks I.L.U. kaubamärgi all tegutsevat kauplust.
Kaubamajade ärisegmendi 2009. aasta esimese poolaasta käive oli 586,2 miljonit krooni, vähenedes peamiselt hinnalangetuste tõttu võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 20%. Kaubamajade kasum oli 2009. aasta esimesel poolaastal 0,3 miljonit krooni. Kaubamajade kasumi langusele avaldasid suuremahuliste allahindluste kõrval mõju ka renoveerimistööd.
Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate supermarketite ärisegmendi 2009. aasta esimese poolaasta konsolideeritud käive oli 2,35 miljardit krooni, mis on 21% enam kui eelmise aasta samal perioodil. Selveri konsolideeritud käive oli 2009. aasta teises kvartalis 1,2 miljardit krooni, kasvades võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 26%. Selveri konsolideeritud kahjum oli 2009. aasta esimesel poolaastal 26,5 miljonit krooni, teise kvartali puhaskasum oli 2,8 miljonit krooni.
Kinnisvarade ärisegmendi esimese poolaasta käive kasvas mullusega võrreldes 7% ehk 21,8 miljonit kroonini, sellest teises kvartalis 10,5 miljonit krooni, mis on 3% enam kui möödunud aasta samal ajal. 2009. esimese poolaasta kasum kasvas võrreldes eelneva aasta sama ajaga 2 korda, ulatudes 32,9 miljoni kroonini, millest 16,9 miljonit krooni teenis ettevõte teises kvartalis.
Autokaubanduse ärisegmendi 2009. aasta 6 kuu käive oli 147,6 miljonit krooni. Poolaastaga müüdi 671 uut sõidukit, sealhulgas teises kvartalis 357 sõidukit. Autokaubanduse ärisegmendi esimese poolaasta kahjum oli 16,4 miljonit krooni, kuna autode müügikate on oluliselt vähenenud. Jalatsikaubanduse ärisegmendi konsolideeritud käive oli 2009. aasta teises kvartalis 45 miljonit krooni ja esimesel poolaastal kokku 85,4 miljonit krooni. Kahjum oli 2009. aasta teises kvartalis 6,9 miljonit krooni. 2009. aasta esimese poolaasta kahjum kokku oli 28,7 miljonit krooni. Juuni alguses taasavati peale põhjalikke ümberehitusi ABC kauplus Pärnus Port Artur 2 kaubanduskeskuses. Pärnu kaupluse näol on tegu esimese uue kontseptsiooniga ABC Kinga kauplusega, mille arendusprotsessi käigus töötati välja uus ABC Kinga visioon ja värskendati 15 aastat vana visuaalset identiteeti.
I.L.U. kauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti esimese poolaasta käive oli 2,5 miljonit krooni. Uue kontseptsiooniga keti käivitamistegevuse tõttu ulatus ettevõtte I poolaasta kahjum 2,7 miljoni kroonini. Märtsi teises pooles avati esimene kosmeetikakaupluste keti I.L.U. pood uues Pärnu Keskuses. Järgmised I.L.U. keti kauplused avatakse novembris Rocca al Mare Kaubanduskeskuses ja Tartu Lõunakeskuses. 2010. aastal on planeeritud avada kauplused Kristiine Keskuses ja esimene kauplus Lätis.