BMW valmistub müügile tooma linnamaasturi
sugemetega sõidukit BMW X1, mis võtab sihikule Volkswagen Tiguani ja Ford
Kuga.
Kuigi nime järgi otsustades võiks X1 kuuluda 1-seeriaga samasse perekonda, on 4,4 meetrit pikk auto loodud teise sõiduki veermiku kasutades: doonoriks on siinkohal 3-seeria nelikveoline universaal. Seetõttu sarnaneb X1 heas mõttes oma sõiduomadustelt pigem tavalisele BMW sõiduautole kui klassikalisele maasturile.
Samas on X1 mõnes aspektis 3-seeria universaalist isegi üle: näiteks pagasiruumi mahu poolest. Sõltuvalt tagumiste istmete seljatoe asendist on selle suurus 420 või 450 liitrit, kokku pakitud tagaistme korral aga suisa 1350 liitrit.
Ka oma jõuallikate valiku poolest sarnaneb X1 3-seeriale, kuid kasutab vaid võimsaimaid bensiini- ja diisemootoreid. Jõuallikatel kasutatakse tõenäoliselt Efficient Dynamics tehnoloogiaid, mis lubavad kokku hoida kütust ja vähendada atmosfääri paikneva CO2 hulka.
Nelikveo eest hoolitseb BMW nelikveosüsteem Xdrive, mis jaotab veojõust 30 protsenti esiratastele ning 70 protsenti tagaratastele.
Ametliku debüüdi peaks BMW X1 tegema 2.juulil. Müügile jõuab X1 oktoobris, Euroopas pakutakse kõige odavama versiooni hinnaks 32 000 eurot (498 000 krooni).
Seotud lood
Automedia spioonidel õnnestus täna tabada
nii uus BMW X1 kui ka X3. Eile jäi nende teele BMW Z4.
Võib ju olla, et BMW X1 on suunatud linna-
või teistele preilidele, aga pidev nelivedu on autol sellegipoolest, kirjutas
Automedia.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.