Tarbijakaitseamet istub 25. juunil koos
Eesti Kaupmeeste Liiduga maha arutamaks, kuidas 2protsendipunktine käibemaksu
tõus nii tarbijatele kui kaupmeestele valutult vastu võtta.
„See on nii tuline teema, aga nagu öeldakse – seadus on kõrgem kui meie, see on täitmiseks,” nentis Tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit, kes hakkab pärast jaanipäeva koos kaupmeestega aru pidama, kuidas käibemaksu tõusust tekkivatele hinnaprobleemidele mõlema poole jaoks mõistlik lahendus leida.
Tarbija jaoks on oluline kaupade lõpphind, mis aga sõltub sellest, kas kaupmehed tõstavad kaupade hinda kahe käibemaksuprotsendi võrra või mitte.
„Üritame leida ühist arusaama, mis oleks mõistlik ja jõukohane ning osalt on see ka hea tahte küsimus,” rääkis Aruniit. Ühte lahendust ta ettevõtjate jaoks siiski näeb - on suviste soodusmüükide aeg, mis võimaldaks hinnatõuse järk-järgult realiseerida. Päris mitmel suurel välismaiste omanikega poeketil on aga sisemised reeglid üsna jäigalt paika pandud selles osas, kui vabalt nad hindadega ümber käia saavad.
Samas võivad kaupmehed Aruniidu sõnul kehval ajal halva mängu juures isegi kasu lõigata ja konkurentsieelise saada, kui tullakse välja sõnumiga, et hinnatõus võetakse enda kanda. „Küsimus on konkreetse kaupmehe turunduses, kuidas sõnumit edastatakse. Meie peame omakorda jälgima, et seda tehakse korrektselt ja arusaadavalt, et see ei teeks liiga konkurentidele ning tarbija sellest teabest õigesti aru saaks,” ütles Aruniit.
Tarbijakaitseamet ning Kaupmeeste Liit hakkavad selles üksmeelt otsima, et vältida segadusi ja vigu.