Vaatamata sellele, et riik võtab
rekordiliselt palju dividende ja pigistab trahvide sissekasseerimisel, vajab
Eesti eurokursil püsimiseks veel 2,5 miljardi kroonist kärbet.
Rahandusministeeriumi esitatud numbritest oli näha, et maksutulude osakaal riigieelarve tuludes kahaneb. Võrreldes prognoosiga laekub 2,9 mld krooni makse vähem, selgus täna rahandusministeeriumi pressikonverentsil.
Rahandusminister Jürgen Ligi ei tunnistanud samas, et eurole üleminek lükkub või võetakse see valitsuse eesmärkidest kasvõi ajutiselt maha. "Eesti püsib eurokursil täpselt nii kaua kui euro tuleb," ütles ta.
Minister lisas, et kärped nõuavad otsustamist ja elluviimist, õiguskantsleri maharahustamist ja siis ongi juba aasta läbi. Rahandusministeeriumi konservatiivne prognoos võib põhjustada valitsuses vigastusi, sõnas ta. "Seni ei kiputa veel seda ründama ja vaatame ka ise ringi, ega me pole ära pööranud," rääkis Ligi.
Küsimusele, mida tähendab, et prognoos võib põhjustada vigastusi, vastas Ligi: "Sedapidi nagu olen valitsust reaalsusega kurssi viinud, nii ääri-veeri, siis vahepeal tundus, et meeleolu oli ikka väga madal."
Seotud lood
Eesti eesmärk minna eurole üle 2011. aasta
jaanuaris on selgelt saavutatav ja see on võti investorite kindlustunde
säilitamisel, kinnitas Eesti Panga juht Andres Lipstok. Kõik analüütikud siiski
sama optimistlikud pole, kirjutab Bloomberg.
Teaduste Akadeemia asepresident Ain-Elmar
Kaasik ütles Äripäevale, et kui rahandusminister Jürgen ligi mõtles tänase
õpetajate ja arstide koondamise jutuga riikliku ravikindlustuse lõpetamist, on
ta millestki väga valesti aru saanud.
Täna avalikustatud suvise majandusprognoosi
kohaselt suureneb tööpuudus 2009. aastal 14,4 ja 2010. aastal 16,8 protsendini,
teatas rahandusministeerium.
Rahandusminister Jürgen Ligi ütles tänasel
majandusprognoosi tutvustamisel, et tema süda on hetkel puhas – riik ei
konstrueeri eelarveseisu parandamiseks ja eurokriteeriumite täitmiseks.
Kuula uue turundussarja esimest saadet
Uue saatesarja „Password” avasaates sukeldume emotsionaalse turunduse maailma ning analüüsime, miks emotsioonid mängivad reklaamis ja meedias tihti ratsionaalsest lähenemisest suuremat rolli.