Kuigi Reformierakond on viimastel nädalatel
täielikult distantseerunud eelmiste riigikogu valimiste eel isiklikku kampaaniat
teinud erakonna liikmetest, näitavad tolleaegsed kirjad ja arved midagi muud.
Näiteks maksis erakond osaliselt Robert Antropovi valimisreklaamide eest.
Nii kirjutas Reformierakonna 2007. aasta riigikogu valimiste kampaania juht, peaminister Andrus Ansipi büroo juhataja Arto Aas 2006. a detsembris Antropovi kampaaniat juhtinud reklaamifirmale Droom: "Põhimõtteliselt on Lääne-Viru jaoks broneeritud mõned printreklaamid Virumaa Teatajas ja Kuulutajas. Robert võib hetkel arvestata meie poolt pinnad 23.02 Virumaa Teataja esikaanel ja 02.03 Kuulutajas. Lisaks on Robertile ette nähtud kuni 15 000 eest otsepostituse kompenseerimist peakontori poolt. Vastavasisulise e-maili on ta minult saanud. See võiks siis olla mõni kiri valijatele, voldik, ajaleht vms. Lisaks hõigatakse tema nimi maha raadioreklaamis koos Ojulandi ja Leemetsaga. /---/ Maakonna arendusjuhil on veel hulk erakonna valimisnänni, mida saab üritustel jagada."
Erakonna Lääne-Virumaa arendusjuht oli sel ajal Maie Urbas, kes on ka OÜ Lampiduza juhatuse liige. Selle firma kaudu liikuski Äripäeva andmetel Antropovile osa erakonna valimiskingitustest.
12. märtsil 2007 edastas Lampiduza reklaamibüroole Droom koolitusteenuse eest ajavahemikul 05.02-09.02.2007 arve, mis pidi minema Antropovi valimiskulude hulka. Kirjas on aga viide, et tegemist on arvega Antropovi pastakate eest. Sel ajal Äripäeva andmetel Antropov mingitel Lampiduza korraldatud koolitustel ei osalenud.
Miks on e-kirja juures selgituseks "Robi pastakad"?
"Tahtsin, et projektijuht läheks lõpuks pastakatele järgi, maili pealkirjal selle arvega seost ei olnud. Droomi projektijuht võib mu sõnu kinnitada," vastas Urbas ja kinnitas, et Lampiduza ei tegele meenetega. "Reformierakonna tellitu eest või neile teenuse osutamise eest olen esitanud arved Reformierakonnale ja mitte kellegi teisele" lisas ta.
Mitu Lampiduza (firma pole esitanud aastaid äriregistrile majandusaasta aruannet) arvet on Reformierakond ametlikult deklareerinud, aga kahte Antropovile saadetud arvet nende hulgas ei ole.
Kui peaks selguma, et Reformierakonna nimekirjas kandideerinud inimene on jätnud osa kulusid esitamata, siis kas Reformierakond need tagantjärele ka deklareerib?
Silver Pukk, Reformierakonna avalike suhete juht
Kuidas siis teisiti? Kui meie nimekirjas kandideerinud isik muudab midagi oma deklaratsioonis, oleme alati selle viivitamata ja korrektselt saatnud järelevalvekomisjonile. Seda on ka varem positiivselt ära märgitud, et käitume korrektselt ja kiiresti.
Pane tähele
*Kõrvutades Äripäeva käsutuses olevaid Reformierakonna liikmete 2007. aasta riigikogu valimiskampaaniaga seotud kulutuste arveid erakonna ametlikult deklareeritud arvetega, jääb silma üks detail:*Erakond on deklareerinud 7. märtsil Fifaa arve nr RP3028 summas 1219.00.*Samas on jäetud deklareerimata samal kuupäeval väljastatud Fifaa arved nr RP 3027 ja RP3029, mis aga samuti olid seotud Reformierakonna kuludega, kuid mis saadeti reklaamibüroole Droom.*Põhjus võib olla selles, et Fifaalt teenuseid ja kaupu tellides jagati pärast valimisi Fifaa arved ära erakonna ja liikmete vahel. Osa maksis partei ja deklareeris ka ametlikult. Teise osa maksis kandidaat ja need jäeti deklareerimata.
Seotud lood
Erakonnad on sõnades nõus pärast
riigiprokuratuuri otsust, mis ei leidnud Reformierakonna liikmete Jaanus
Rahumägi ja Robert Antropovi tegevuses midagi kriminaalset, algatama
seaduseparandusi.
Tänane Äripäev avalikustas, kuidas
Reformierakonda kuuluvat kaks riigikogu liiget Jaanus Rahumägi ja Robert
Antropov sattusid konflikti võlgade sissenõudjatega. Võlad pärinevad viimaste
riigikogu valimiste eel tehtud kampaaniast. Võlanõudjad viitavad oma nõuetes
sellele, et reformierkondlaste kampaaniat on rahastatud varjatult ja seadust
rikkudes. Reformierakondlased ise kinnitavad, et nad on langenud väljapressijate
ohvriks ja kõik on laim.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.