Eesti rahvusliku lennukompanii Estonian Airi partneriks võiks SASi asemel olla Finnair, pakkus ettevõtja Rein Kilk laupäeval Kuku raadio saates „Keskpäevatund“.
„SASil on endal praegu palju probleeme, aga Finnair – jättes kõrvale paar sealset streiki viimastel aastatel – toimib edukalt ja tõhusalt,“ põhjendas Kilk. „Ja Helsingis asub ka meile kõige lähem lennujaam.“ Kilk oli veendunud, et Eesti enda rahvuslik lennukompanii üksi, eriti praeguses majandusolukorras, ei suudaks firmat edukalt majandada.
Saatejuht Priit Hõbemägi meenutas, et kui omal ajal hakati Estonian Airi erastama, oli Finnair üks suuri pretendente osaluse ostmisel. „Minu mäletamist mööda oli aga poliitiline surve tookord nii suur ja erastamisel jäi ikkagi peale SAS, ehkki paljud pooldasid Finnairi,“ ütles Hõbemägi. Samas lisas ta, et tal isiklikult on jumala ükskõik, kellele lennufirma kuulub. „Peaasi kui jalgadel oleks ruumi ja saaks midagi süüa,“ lausus ta.
Saatekülaline Ainar Ruussaar oli aga seda meelt, et ühel riigil peab ikka rahvuslik lennukompanii olema. „Küsimus on selles, kui suur peaks olema riigi osa lennukompaniis, ja kui riik peaks SASi praeguse 49 protsendi suuruse osaluse ära ostma, siis millise osa võiks ta edasi müüa.,“ arutles Ruussaar.
Seotud lood
Estonian Airis 17% suurust osalust omav investeerimispank Cresco pole kunagi pakkunud oma aktsiaid Eesti valitsusele ega kavatse seda ka teha, kinnitas Cresco juht Olev Schults.
Valitsuskabinet andis eilsel nõupidamisel majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile volituse alustada läbirääkimisi Scandinavian Airlinesiga (SAS).
Majandusministeeriumi väitel soovib Eesti riik ka tulevikus lennundusvaldkonnas teha koostööd SAS-iga. Samas ei välista ministeerium lennufirma võileivahinnaga riigile ostmist.
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.