Valitsuskabinet andis eilsel nõupidamisel majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile volituse alustada läbirääkimisi Scandinavian Airlinesiga (SAS).
„Otsustasime, et me alustame laiapõhjalisi läbirääkimisi. Seejuures ei välista me ka AS Estonian Airi enamusosaluse omandamist,“ sõnas Parts valitsuse pressiteate vahendusel.
SAS rääkis oma soovist väljuda Estonian Airi omanikeringist 2008. aasta sügisel. Suuromaniku aeganõudev väljumine omanikeringist teeb aga Estonian Airi juhtimise ja pikaajalise strateegia koostamise keeruliseks.
Estonian Air on Eesti kõige olulisem lennundusettevõte ning peamine otseühenduste hoidja Euroopa sõlmpunktidega. Et kasvatada Eesti majanduse konkurentsivõimet, peab ettevõte hoidma liidripositsiooni koduturul ning kasvatama otseühenduste arvu Euroopas.
Hetkel kuulub SASile 49, Eesti riigile 34 ja investeerimisfirmale Cresco 17 protsenti Estonian Airi aktsiatest. Estonian Airi turuosa Tallinna Lennujaamas on 43 protsenti.
Seotud lood
Eesti rahvusliku lennukompanii Estonian Airi partneriks võiks SASi asemel olla Finnair, pakkus ettevõtja Rein Kilk laupäeval Kuku raadio saates „Keskpäevatund“.
Majandusministeeriumi väitel soovib Eesti riik ka tulevikus lennundusvaldkonnas teha koostööd SAS-iga. Samas ei välista ministeerium lennufirma võileivahinnaga riigile ostmist.
Rahvuslikust lennukompaniist on saanud veskikivi riigi kaelas - justkui vajalik, ära visata ei saa, aga samas ajast ja arust.
Estonian Airis 17% suurust osalust omav investeerimispank Cresco pole kunagi pakkunud oma aktsiaid Eesti valitsusele ega kavatse seda ka teha, kinnitas Cresco juht Olev Schults.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.