• OMX Baltic−0,57%272,27
  • OMX Riga−0,71%866,3
  • OMX Tallinn−0,38%1 735,67
  • OMX Vilnius−0,18%1 052,16
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,02%8 185,7
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,62
  • OMX Baltic−0,57%272,27
  • OMX Riga−0,71%866,3
  • OMX Tallinn−0,38%1 735,67
  • OMX Vilnius−0,18%1 052,16
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,02%8 185,7
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,62
  • 31.01.10, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transiidisektor ootab väikest langust

Riigiettevõtted Tallinna Sadam ja Eesti Raudtee ennustavad 2010. aastaks kaubavedude vähenemist seoses uute võimsuste avamisega Venemaa sadamas Ust-Lugas, kirjutas Äripäeva venekeelne väljaanne Delovoje Vedomosti.
Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütles, et kui 2009. aastal veeti raudteed mööda 25,38 miljonit tonni kaupa, mis on 0,38 miljonit tonni rohkem, kui prognoositi 2008. aastal, siis 2010. aastaks ennustatakse raudteevedude mahuks 23 miljonit tonni. Glase sõnul tingib kaubavoo vähenemise masuudi veomahtude kahanemine seoses Ust-Luga sadama avamisega. Samas tuleb pidevalt teateid, et Venemaa sadamas venivad terminali ehitustööd ning võimalik, et naftasaaduste transiidimahud jäävad endiseks.
Raudteettevõttes loodetakse, et väetise ja söe transiidimahud jäävad samale tasemele või natuke kasvavad. Glase ütles, et konteinervedude maht sõltub täielikult nõudlusest Moskvas ja Moskva oblastis. "Kui tarbimine Venemaal kasvab, siis suureneb ka konteinervedude maht," selgitas ta.
Tallinan Sadam, mis näitas eelmisel aastal 8,7protsendist kaubavoo kasvu, ennustab nüüd kaubavoo kahanemist 28 miljoni tonnini.
Ka Tallinna Sadama pressiesindaja Sven Rattasepp nimetas kaubavedude kahanemise põhjusena Ust-Luga sadamat. "Muidugi tahaks, et naftavedude langus jääks väikseks, kuid oma prognoosides oleme väga konservatiivsed," ütles Rattasepp.
Konfidentsiaalsusnõudele viidates ta täpseid numbreid avaldama ei soostunud, kuid lisas, et sadam loodab, et teiste vedude maht jääb 2010. aastal samaks või isegi kasvab.
Tallinna Sadamas oodatakse uute veoseliikide tulekut 2011.-2012. aastal pärast konteineriterminali esimese etapi lõpetamist.
Sillamäe sadamat läbis möödunud aastal poolteist korda rohkem veoseid kui 2008. aastal (vastavalt 2,5 miljonit ja 1,7 miljonit tonni). Sadam loodab suurendada kaubavoo 3 miljoni tonnini.
"Venema ja Eesti vaheliste suhete paranemise valguses loodavad ettevõtteed jõuda kokkuleppele kaubavoogude suunamises Sillamäe sadamasse. Pealegi on huvi selle vastu vastastikune," teatas Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov.
Vaatamata sellele, et Tallinna Lennujaama jaoks oli 2009. aasta väga raske, möödunud aasta lõpus õhuvedude maht suurenes. Tallinna Lennujaama ASi juhatuse liige Erik Sakkov on veendunud, et see trend jätkub.
Tanspordivaldkonna käive oli 2009. aastal Äripäeva esialgsel hinnangul 59,8 miljardit krooni, mis on 800 miljoni krooni võrra rohkem kui 2008. aastal.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni esimehe Peeter Pärna arvates olukord rahvusvaheliste vedude turul mullu stabiliseerus ning 2010. aastal ettevõtete efektiivsus suureneb, võimalik, et kasvab ka veoste maht.
2009. aasta lõpus oli märgata pühadeeelset elavnemist autovedude turul ning mis veel tähtsam, tööd oli ka jaanuaris, kuigi tavaliselt jaanuar on autovedudes surnud kuu.
"See tähendab, kriisi põhi on käes ning olukord hakkab paranema," ütles Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu liige Jevgeni Sidorov. Ka teenustehinnade langus peatus, aga Euroopas hinnad isegi tõusid, lisas ta.
ERAA liikmete arv 2009. aastal vähenes, võimalik, et 2010. aastal lahkub turult veel mõni ettevõte.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele