Sandman Grupi tegevjuht Martin Pedai ütles jaekaubandusstatistikat kommenteerides, et Euronicsi ja Plussmiinuse kaupluste poolelt on ligikaudu 10%line müügilangus täiesti reaalne number.
„Kuu algus oli päris paljulubav, aga kuu teises pooles valitsenud suur külmalaine muutis nii mõnegi inimese liikumis- ja ostuplaane. Kaupluste külastatavus langes talvekülmade saabudes tunduvalt,“ lisas Pedai.
Sandman Grupi juhi sõnul on 2010. aasta üheks märksõnaks DIGI TV ja sellest tulenevalt oli kõige aktiivsem kaubagrupp telerid ja digiboxid. „Veebruaris toimunud Olümpiamängud motiveerisid paljusid inimesi oma teletehnikat uuendama,“ selgitas Pedai märkides samas, et jaekaubanduse poolelt on selgelt näha, et emotsioonioste on jäänud vähemaks.
„Inimesed ostavad valdavalt väga praktilisi tooteid. Samuti on tehtud palju rohkem eeltööd ning hinnaargument jääb ostu tegemisel ikkagi määravaks,“ sõnas Pedai.
Autor: Jaana Pikalev, Anne Oja
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
„Ühe kuu andmete põhjal on muidugi ohtlik kaugeleulatuvaid järeldusi teha, aga eks see langustempo aeglustumine on ju pigem ikkagi hea märk,“ kommenteeris jaekaubandusstatistikat SEB makroanalüütik Hardo Pajula.
Jaemüügi vähenemine jaanuaris aastataguse ajaga võrreldes kümnendiku võrra tähendab 13 kuu väikseimat kukkumist.
Tamro Eesti juht Tarvo Vaasa ütles, et ravimite müük on jaanuaris tõesti pisut kasvanud, kuid pani selle sesoonsete haiguste ning allahindluste arvele.
Uuringu firma AC Nielseni andmetel langes jaemüük 2009. aasta detsembris 9,3% ja jaanuaris 5,4%, statistikaameti andmetel langes spetsialiseerimata kaupluste, nagu Prisma jt suuremad poed, müük jaanuaris 7%.
Äsja oma esimest tegevusaastat tähistanud 7000 ruutmeetril laiuv NET Spordihall on Lõuna-Eesti elanike seas kiiresti populaarsust kogunud, pakkudes erinevaid võimalusi peamiselt võrgu- ja pallialade harrastamiseks.