Muutuv ettevõtluskeskkond soosib uuendusi ettevõtete turundustegevustes ning ka kõige tuntumad brändid otsivad üha uusi võimalusi, et klientuuri rohkem kaasata. Üldisest "mürast" eristumiseks tuleb tarbijaid üles kutsuda tegudele, olgu selleks kärudega järjekorras seismine, vanade mobiilide kogumine või suur allahindlus, mis sageli päädib tunglemisega. Kaasavad kampaaniad on üllatavalt tulemuslikud, kuna pakkumisest huvitunud inimesed saavad sellesse oma osa anda. Suurepäraseid võimalusi turunduses osalemiseks on loomulikult andnud internet ja sotsiaalmeedia.
Internetiturunduse ja sotsiaalmeedia lisaväärtust kasutatakse üha enam ja firma suhtlusvoo omamine Facebooki või Twitteri sotsiaalvõrgustikes on vägagi populaarne. Enim kasutatakse Facebooki teemalehe võimalusi, mis loob soodsa pinnase dialoogiks klientidega. Kuigi teemalehte omavad paljud, on meeldejäävad ja toimivad lehed siiski veel edulood, kuna klientidega suhtluseks ei jagu põhitegevuste kõrvalt lihtsalt aega. Kogemustele toetudes võin öelda, et vabakutseliste postitajate kaasamine aitab seda vältida ja luua tulemusliku vestluse lehekülje jälgijatega.
Facebook pakub ka muid lahendusi, mida suure lisatööta saab edukalt kasutada. Huvitavad videolõigud, lahedad pildid ja muud lisavõimalused on heaks visiooni loojaks ja täiendavaks kaasamise võimaluseks.
Hea on ka kodulehe turundustegevust elavdada loovate lahendustega, mis aitavad kasutajaid tegutsema panna ja suunata. Kaardirakendused, veebimängud ja videolahendused, mille abil kodulehe külastajad saavad personaalselt infot, on sageli tulemuslikumad kui ettevõtte reklaamlause. Näiteks arendas üks mobiilioperaator välja kaardilahenduse, mille abil saab klient määrata enda asukoha ning jälgida sõprade paiknemist reaalajas. Vaatamata uudse lahenduse varjupoolele - vanemad hakkasid oma lapsi jälgima - on kogu kontseptsioon olnud edukas ja elavdanud märgatavalt teenuste müüki.
Sageli tekib küsimus, kas investeering interaktiivsusesse tasub ennast ära? Kui eesmärgid ja tegevuskava planeerida ning mõistlikult ellu viia, siis jah. Kindlasti on eduteguriks ka info edastamine, mis kasutajaid tõsiselt huvitab, seega tuleks infot pakkuda ajakirjaniku kombel, mitte kui müügimees. Muidugi tasub julgelt proovida, kuna eduka suhtluse kujunemine võtab aega ning tulemused tulevad kogemustega. Seega soovitan kasutajaid kaasata kahepoolse suhtluse kaudu sotsiaalvõrgustikes ja kodulehel ning toetan igati loovat turundust internetis.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.