Sellise küsimuse esitas East Capital Exploreri fondi juht Gert Tiivas vastuseks, mis ettevõtteid peale EA veel riigistada.
"Pigem võiks neid veel erastada. Riigistamine on õigustatud vaid väga erandlikel juhtudel," põhjendas Tiivas.
"Ma arvan, et Estonian Air oli selles suhtes päris hea näide. Oli olemas selge avalik huvi, et Eesti ei muutuks kolkamaaks, kuhu lennukid ei lenda," tunnistas Tiivas samas.
"Ma ei tea, kas selliseks asjaks, nagu vee hinna kontrolli all hoidmine, on riigistamine või riigi osalus kõige parem. Selleks on ka teisi võimalusi, ega riik ei saa ju kõike ära osta," lisas ta.
Seotud lood
Sõlmitud leppe kohaselt jääb Estonian Airist 10% SAS-ile ja 90%-lise osaluse saab Eesti riik. Riik peab suurendama omakapitali 280 miljoni võrra ja lennufirma maksma SASile tagasi ka 115,5miljonilise laenu.
Tänasel kohtumisel peaminister Andrus Ansipiga arutasid Eestis tegutsevad välisinvestorid muu hulgas ka Estonian Airiga seonduvat.
Minister Juhan Partsi hinnangul ei saa välistada, et pikas perspektiivis võiks riigi omandiks saava Estonian Airi ka börsile viia. Esialgu peab aga ettevõte 0kroonine väärtus tõusma kasumliku firma tasemele.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?