• OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110
  • OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110
  • 18.08.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Loksa Laevatehasele jäi kaks omanikku

"See on tavaline tehing - ühele poolele on raha vaja ja ta soovib müüa, teine pool aga tahab osta. Oli kolm omanikku, nüüd on kaks," selgitas Loksa Laevatehase nõukogu liige Andrei Akulistõi, kelle sõnul polnud Stako Dileri lahkumine omanike hulgast seotud konflikti ega lahkhelidega ettevõtte arengu küsimustes.
Akulistõi ei soovinud tehingu summat avalikustada, märkis ainult, et see rahuldab mõlemat poolt. Ta lisas, et Stako Dileri lahkumine omanikeringist ei mõjuta tehase edaspidist arengut, juhtimist ega plaane.
"Kuna kõik viitab tellimuste portfelli kasvule, siis aasta lõpuks pakume tööd 250 inimesele, nagu varem sai öeldud," märkis ettevõtja.
Reedel liikus kolmandik Loksa Laevatehase aktsiatest. Omanikeringist lahkus metallkonstruktsioonide tootmisega tegelev Stako Diler.
Laevatehase aktsiad jagunevad nüüd võrdsetes osades ehitusterase hulgikaubandusega tegeleva ASi Frelok, CS Finance OÜ ja LSY Holding OÜ vahel. Viimase osanikud on omakorda Frelok ja CS Finance.
Mullu oli Loksa Laevatehase käive ligi 377 miljonit krooni, käibe 40protsendiline vähenemine aastatagusega võrreldes oli seotud nõukogu otsusega viia metalli omandisuhe üle emafirmale, nii ei kajastu müügitulus enam metalli müük. Metallijääkide müügitulu vähenes 66% seoses maailmaturuhindade langusega.
Kasumit mõjutasid puistlastilaevade ja militaarlaevade tellimuste täitmise lepingud, mis sõlmiti 2008. aasta augustis, mil maailmaturuhinnad laevade tootmises olid kõrged. Olulise osa andsid tuludesse ka tütarettevõtte Loksa Kinnisvara 1,6 miljoni kroonine kasum ja 1,85 miljoni kroonine intressitulu deposiitidest pankades, selgus ettevõtte majandusaruandest.
Keskmine töötajate arv mullu oli 588, aasta varem töötas Loksa Laevatehases 629 inimest. Tööjõukulud olid 2009. aastal 164 miljonit krooni, kasvades aastaga 2,4%.
Tänavu lõpevad ettevõttel puistlasti- ja sõjalaevade plokkide tellimused endisele emaettevõttele. Mullu augustis teatas A.P. Moller-Maersk laevaehituse üksuse sulgemisest Euroopas ja selle üleviimisest Hiinasse. Seega on laevatehase selle aasta peamine eesmärk leida uued tellimused. Ka on võetud suund suuremahuliste metallkonstruktsioonide tootmisele nafta- ja gaasitööstuse, rasketööstuse ning infrastruktuuriprojektide tarbeks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:35
Vargused näitavad jätkuvalt kasvutrendi. Millised täiendavad meetmed aitavad tagada ärides turvalisust?
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele