Vopak E.O.S juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer selgitab, et teedeehituse projekt on oluline piirkonna taristu kaasajastamiseks, kuid ehitustööd mõjutavad Termoili terminali igapäevategevust.
„Ehitus hakkab käima üle Vopak E.O.S.i Termoili terminali ”elutee”- üle kahe raudteeharu. Raudtee viib otse terminali ning iga planeerimatu katkestus tähendab, et ettevõte ei saa täita oma klientide tellimusi. Iga ootamatu tõrge halvab olulise osa Eesti kütuse logistikast, mitte ainult Vopak E.O.S.i osas,“ selgitab Lugtmeijer.Tema sõnul on garantiide seadmine tavapärane, et äritegevus ehk tulu ei saaks negatiivselt mõjutatud.
„Eelistame, et finantsmõju osas lepitakse kõigi osapooltega (peatöövõtja, Maanteeamet jne) kokku enne tööde algust, selle asemel et hakata kahjude üle diskuteerima siis, kui tööd on väljunud graafikust. Kõik projekti elluviimist puudutavad ettepanekud esitas Vopak E.O.S. nagu kord ja kohus. Ei vasta tõele, et Vopak E.O.S. lükkas tagasi kindlustuse garantii, sest ärikatkemise kindlustus ei kata eelpoolnimetatud riske,“ kinnitab Lugmteijer.
Seotud lood
Maanteeameti oktoobris väljakuulutatud Kroodi ristmiku ehitushankesse ilmus poole pealt sisse tingimus, mis nõuab pakkujalt 100 miljoni krooni suurust pangagarantiid logistikafirmale Vopak E.O.S. Ettevõtjate hinnangul on tegemist pretsedendiga.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”