Rootsi riigitelevisioon SVT sai eile televaatajate pahameele osaliseks, kui selle ajakirjanikud paljastasid Ikea looja Ingvar Kampradi salafondi.
Telejaama koduleht kirjutab, et eile Kampradi fondist rääkinud telesaade "Uppdrag Gransning“ (eesti k - "Ülesanne: Uurimine") lõi rekordeid: teleri ees oli üle 1,5 miljoni inimese ning saate foorumis oli kõigi aegade enim kommentaare. Kuid ka kriitika reporterite suunas oli kõigi aegade karmim.
„Kas see on rootslaslik kadedus, mis on viinud meid nõiajahile?“ küsis üks televaataja. „Jätke Kamprad rahule, ta on Rootsile väga palju head teinud,“ lisas teine.
„Enamik televaatajatest asus Kampradi poolele ja kritiseeris vihaselt SVTd selle uurimistöö eest," ütles saate toimetaja Kenny Adersjö. „Ikea oleks nagu osake rootsi rahva hingest. Ikea on viinud Rootsi pretsedenditult maailma ja rootslased on selle üle uhked. Seepärast võib olla raske mõelda kriitiliselt.“
SVT toimetus lisas, et nende kui avalik-õiglusliku telejaama kohus on hoida silma peal võimul ja Ikeal on seda Rootsis palju.
Saate toimetaja nõustus samas paljude vaatajatega, kes leidsid, et Kamprad võib selle rahaga teha, mida heaks arvab. „Ingvar Kamprad on geniaalne mees, kes võib oma rahade üle täiesti ise otsustada. Kuid üks ei välista teist. Ta peaks seisma ka läbipaistvuse eest. Ikea ei tohi käituda kui jonniv viieaastane niipea, kui talle kriitilisi küsimusi esitatakse.“
Telesaade "Uppdrag Gransning“ näitas, et Kamprad on peitnud sadu miljardeid Rootsi kroone salafondi, mis on registreeritud maksuparadiisis Lichtensteinis ja et Kampradil on endiselt täielik kontroll Ikea üle, kuigi ta on aastakümneid väitnud vastupidist.
Kamprad ütles SVT ajakirjanikule esmalt, et too on salafondist rääkides peast soe, kuid saatis siiski eile uudisteagentuurile TT e-kirja, milles kinnitas, et saladuses hoitud fond Interogo on tõesti olemas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Mööbligigandi looja Ingvar Kamprad lubas muuta Ikea täielikult läbipaistvaks, et vältida süüdistusi raha maksuparadiisis varjamise kohta, kirjutab Rootsi ajaleht Expressen.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.