Kõik usuvad kütuse hinna kujundamise kokkulepet, kuid võin kinnitada, et see pole nii, märkis Olerexi turundusjuht Antti Moppel.
"Kaks kolmandikku Eesti inimesi väidab, et nad usuvad kütusekartelli," ütles Moppel Äripäeva Gaselli kongressil. Ta tõi välja klastri uuringud, et aastal 2009 uskus 71% inimestest kütusekartelli ning 2010. aastal 67%.
Moppel ütles, et kõik usuvad hinna kujundamise kokkulepet. "Kuid võin kinnitada, et see nii pole. Alates kõrgetest ametnikest kõik kahtlustavad meid ning meie suhtlemine teiste turuosalistega on jäänud seetõttu suhteliselt niruks. Meil pole enam üksteise kontakte. Kuid see on ohuks, et turg võib stagneeruda," lausus ta.
Samas rääkis Moppel ka Olerexi õigetest otsustest, et juba algusaastatel tehtud strateegiline otsus ehitada kogu riiki kattev jaemüügivõrk oli õige. "Suutsime õigel ajal vabaneda perefirma tüüpi juhtimisest ning muutusime kindla juhtimisstruktuuriga ettevõtteks," lausus ta.
Olerexi valedest otsustest rääkides mainis ta, et nad on liiga vähe oma klientidega rääkinud. "Oleme alahinnanud töötajate süstemaatilist koolitust ning suhelnud avalikkusega liiga passiivselt."
"Oleme alahinnanud tanklakaupluste kontseptsiooni arendamist ning oleme olnud reaktiivsed, mitte proaktiivsed," rääkis Moppel tehtud vigadest.
Seotud lood
Ettevõtja ja investori Raivo Heina sõnul on suured ettevõtted muutunud mugavaks, sest neil on raha ja palju tööjõudu, kuid nad unustavad sageli ära, mis tunne on olla ettevõtja.
Maag Lihatööstus on lihatoodete tarbimise vähenemise ajal suutnud turuosa kasvatada, kuid kõige raskem on tuntust saavutada, ütles ettevõtte juhatuse esimees Olle Horm.
Prisma Perekamarkti juht Janne Lihavainen märkis, et nende ettevõte hilines masu ajal töötajate palgakärpega.
Viimase kolme aasta konverentse võib nimetada kiiresti kahanevate ettevõtete konverentsideks, sõnas kaubandus-tööstuskoja president Toomas Luman.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.