Leisi sõnul tuleb kasumlikkuse analüüsimisel vaadata Premia Foodsi tegevuse jagunemist tootesegmenditi. "Kui käive jagunes 2010. aastal nii, et iga segment andis ligikaudu kolmandiku, siis brutokasumist suurima osa ehk 54% andis jäätis, ülejäänu jagunes külmkauba- ja kalasegmendi vahel," selgitas Leis. "Neljas kvartal on meie äris traditsiooniliselt selline, et jäätisesegment annab sesoonsusest tulenevalt kvartalitulemustesse suhteliselt väiksema panuse."
Leisi sõnul oli aasta kokkuvõttes Premia Foodsi jaoks üle ootuste hea ja seda kõigi oluliste näitajate poolest. Selle aasta prognoosi alles tehakse.
Ostja enam ainult hinda ei vali. Leisi sõnul on tarbijate käitumises märgata muutust - kui majanduskriisi ajal kasvas odavamate kampaaniatoodete osa, siis praegu on rahvas taas hakanud eelistama kallimaid ja kvaliteetsemaid tooteid. "Selge märk oli näiteks 2010. aasta suvel Eestis Eriti Rammusa koorejäätise võidukäik Eestis," rääkis ta.
Baltimaade turg kosub Leisi sõnul kriisist. "Läti aeglasemalt, kuid Leedu, kust tuli meile 2010. aastal 6% rohkem käivet kui 2009. aastal, üllatab juba positiivselt. Eesti on Baltimaades kriisist väljujatest kiireim," rääkis Leis. Venemaal liiguvad majandusnäitajad tema sõnul samuti positiivses suunas ja Soomes tõestab mullune viieprotsendiline käibe kasv, et ostujõud on taastunud ning et suurema lisandväärtusega tooted on taas hinnas.
Premia Foodsi neljanda kvartali käibenäitajad olid juba varem avaldatud ning müügitulu kasvas kvartaliga 12,4%. Seda toetas eelkõige kalasegmendi tugev müügitulemus ning Venemaa jäätisemüügi üksuse lisandumine. Kvartali kasumlikkus jäi aga prognoosidele alla. Oodatust nõrgema tulemuse taga oli just jäätisemüügi üksus, mis kannatas toorainehindade kiire tõusu tõttu maailmaturul. Samas on jäätisemüügi kasumlikkus neljandas kvartalis alati hooajaliselt väiksem olnud, kuid võrdlusbaasi puudumise tõttu olid ootused ka kõrgemad.
Premia Foodsi neljanda kvartali puhaskahjum oli 2,3 miljonit eurot, kuid LHV prognoos oli 0,9 miljonit kahjumit.
Aasta kokkuvõttes näitas Premia siiski ilusaid kasvunumbreid. Ettevõtte käive kasvas aastaga 12,5% ja ärikasum 22,4% ning ootame finantstulemuste vaikset paranemist ka sellel aastal.
Suurima riskina tasub välja tuua toorainehindade jätkuva tõusu maailmaturul, mis mõjutab negatiivselt kindlasti ka ettevõtte esimese kvartali tulemusi.
LHV Panga soovitus Premia Foodsi aktsiale on "osta".
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”