Valijauuringud mõjutavad vaid väikese osa valijate otsust, kelle arvamus pole veel välja kujunenud, arvas suurettevõtja Egon Mats.
„Valijauuringutest tundub, et enamus valijaid on oma otsuse teinud. Uuringud ise võivad mõjutada ehk mõningaid valijaid, kes oma otsust pole veel teinud,“ märkis ettevõtja.
Samas ei usu Mats, et sellel väga suur mõju on. „Pigem tehakse otsus mingil muul alusel, kas valimispäeval emotsionaalsel alusel või sõprade sugulaste arvamusel. Sedagi juhul, kui ei ole oma seisukohta välja kujundatud,“ sõnas ta.
Mats ei arva, et uuringuid kuidagi keelustama või piirama peaks. „Uuringud ja arvamusuuringud on ju ikka üks osa demokraatlikust ühiskonnast ning kindlasti ei peaks neid keelama,“ lausus ta.
Äripäev küsis, kas valijauuringud mõjutavad valimistulemusi ja kas nende avaldamist peaks kuidagi piirama.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.