Nädala eest avaldas CV Online populaarseimate tööandjate pingerea. Tööotsijate seas korraldatud küsitluse tulemusena figureerisid tabeli eesotsas Eesti Energia, Swedbank, Tallink, Elion, Skype jt. Kas väikeettevõtted (üle 90% Eesti ettevõtetest) on heade spetsialistide ja juhtide värbamisel gigantidega võrreldes üldse konkurentsivõimelised?
Võtmetähtsusega on eristumine. See tähendab tööandja selgelt defineeritud identiteeti, arengule orienteeritust, läbimõeldud väärtusi, mida ettevõtte kõikides tegevustes aktiivselt rakendatakse, ning konkurentsivõimet palgaturul.
On reaalsus, et paljudes valdkondades ei suuda väikeettevõtted suurtega palgaturul konkureerida. Seda enam peaksid nad rõhuma motivatsioonipaketi mittemateriaalsetele aspektidele. Õnneks on tööturul ka piisavalt inimesi, kellele ei sobi suurettevõtte formaliseeritus, jäigad käsuahelad ja piiratud otsustamisvabadus.
Ent ka suurettevõtete vahel on teatud spetsialistikompetentsi pärast tihe rebimine - osa tööandjaist on teistele taimelavaks. Mida siis teha, et üks ettevõte tunduks tööturul kriitilise tähtsusega tööjõuressursi silmis atraktiivne? Üldisest mudelist ei ole siinkohal suurt kasu. Erinevate ärivaldkondade erinevused on selleks liiga suured. Seetõttu olgu näiteks toodud tööandjad, kelle põhiline tegevusala on tarkvaraarendus ning kelle efektiivsus ning kasumlikkus sõltub suuresti nutikatest ja distsiplineeritud programmeerijatest. Alljärgnevad vastused ongi pärit viimastelt meie korraldatud konkurssidelt tarkvaraarenduse tippspetsialistide ametikohtadele. Tööotsijad väärtustasid palka ja tööandja pakutavaid hüvesid, konkreetse tarkvaraarenduse valdkonda ja projekte, käegakatsutavat tulemust, vestlusel kujunenud muljet tööandjast, paindlikku töökorraldust, infot töö sisu ja ootuste kohta, tööandja mainet ning enesetäiendamisvõimalusi.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.