Täna Ühendriikide aktsiaturul debüteerinud tööalane sotsiaalvõrgustik Linkedin’i aktsia on neljapäeva pärastlõunaks esialgse müügihinnaga võrreldes kerkinud ligi 140 protsenti.
Eelmisel nädalal plaanis sotsiaalvõrgustik müüa aktsiaid hinnaga 32 kuni 35 dollarit, kaks päeva tagasi tõstis ettevõtte suure nõudluse tõttu pakkumishinna 45 dollarini. Kuid ka viimase hinnaga alahindas Linkedin investorite huvi. Nimelt kerkis aktsia vahetult pärast kauplemise algust ligi 97 protsenti 88,7 dollarini, keskpäeval hüppas hind 122,7 dollarini.
Linkedin’il on enam kui 100 miljonit kasutajat, neist pooled asuvad väljaspool Ühendriike. Ettevõtte sõnul on suurimat kasvu näha Brasiilias, Mehhikos, Indias ja Prantsusmaal.
Linkedin on üks esimesi sotsiaalvõrgustikke, kes korraldab IPO, kuid analüütikute hinnangul võib selline edu meelitada turule ka teisi sarnaseid. IPO Boutique analüütiku Scott Sweeti sõnul on varsti oodata ka Twitteri, Grouponi ja Zynga aktsiaemissioone.
Siiski on tähelepanu keskpunktis siiani edukaim sotsiaalvõrgustik Facebook, millel on enam kui 600 miljonit kasutajat.
„Facebooki aktsiaemissioon oleks midagi ajaloolist,” teatas Sweet MarketWatcile, „Facebook on ja jääb veel pikaks ajaks suurimaks sotsiaalvõrgustikuks.”
Tund enne sulgemiskella on Linkedin’i aktsiahind kerkinud 123,22 protsenti 103 dollarini.