• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,67
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,67
  • 05.09.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uue võrgustiku asemel vajab sotsiaalmeedia korda

Sotsiaalmeedia osakaalu pidev suurenemine igapäevases info tarbimises ja sotsiaalvõrgustike sadadesse miljonitesse ulatuvad kasutajaskonnad on teinud sellest lisaks kommunikatsioonikanalile ka suure ahvatleva äri.
Viimaste aastate edulugu on loomulikult Facebook, kelle 750 miljoniline kasutajaskond liigub miljardi kasutaja poole. Edu üritavad korrata nii mitmed suurkontsernid kui ka riskikapitalil põhinevad projektid. Viimaseks huvitavamaks uudiseks on Google'i poolt lansseeritud Google+ sotsiaalvõrgustik. Kuna Google'i erinevatel toodetel kokku on väga suur kasutajaskond, siis katse mobiliseerida neid oma sotsiaalvõrgustikku kasutama on igati arusaadav ja äriliselt kindlasti perspektiivikas.
Siiski, ei saa veel luua illusiooni uuest tõusvast tähest. Olen suure huvi tõttu selle sündmuse vastu ka ennast lasknud kõrvale juhtida tõsiasjast, et maailmas on enam kui kümnel sotsiaalvõrgustikul näidata ette 100 miljoni suurune kasutajaskond. Wikipedia üllatab infoga, et Facebook'i järel on 480 miljoni kasutajaga teisel kohal hoopiski Hiina sotsiaalvõrgustik Qzone, mille kasv on väga kiire. Seetõttu on medalite kaelapanemine ennatlik. Muidugi on Google kvaliteedi märk ning edasised arengud sõltuvad nii turundusest, kasutajatest kui ka uustulijatest.
Sageli küsitakse Facebooki perspektiivide kohta ning inimestele meeldib ennustada, mis on järgmine Facebook. Pean tihti kordama Facebooki looja sõnu, et tegemist on sotsiaalplatvormiga. See tähendab, et tegu ei ole pelgalt inimesi ühendava võrgustikuga, vaid süsteemiga, mis pakub infovahetuseks erinevaid võimalusi ning tarkvaralisi lahendusi.
Tulevik. Läbi ajaloo on sotsiaalvõrgustike edu põhjus olnud suuresti veebikasutajatele innovaatilisemate lahenduste pakkumine või olemasolevate vajadustele keskendumine. Sotsiaalmeedia puhul räägitakse sageli infoga üleküllastumisest ja üha enam tekib ka mobiilsetel seadmetel põhinevaid lahendusi. Seega, kas poleks Google'il, arvestades seni edu toonud keskendumist informatsiooni organiseerimisele, olnud tulemuslikum organiseerida üldist sotsiaalmeedia voogu, mitte luua veel ühte uut võrgustikku?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele