Euroopa Komisjoni president Jose Manuel Barroso on poliitilise reaalsuse ees silmad kinni pigistanud, leiab Hardo Pajula.
Jose Manuel Barroso tänast ettekannet europarlamendis kommenteerib SEB ökonomist Hardo Pajula:
Minu jaoks hakkas Barroso kõnes vast kõige rohkem silma see aastakümneid leierdatud jalgrattametafoor – edasiväntamise lõpetanud Euroopa kukub paratamatult ümber. Kipun arvama, et Euroopa praegused probleemid võivadki alguse saada suuresti sellest samast valest kujundist ning tollele rajatud vildakast tegevusplaanist.
Lähenemine, et mõtleme välja, kuidas asjad võiksid olla ja ootame siis, et reaalsus kohandab end meie kujutelmadega temast, on Euroopale muudeski valdkondades paraku üsna omane. Jalgrattavõrdluse autor Jacques Delors arvas, et ühisraha teeb suure vaevaga kokku traageldatud lapitekist ajapikku ilusa ühtlase koega kanga, ja Barroso taob nüüd sama trummi edasi.
Põhiprobleem on aga selles, et tegelikkus on juristide ja poliitikute kabinettides paarkümmend aastat tagasi väljamõeldust ohtlikult lahku kasvanud, aga Delorsi reaalsuse tingimusteta kapitulatsioonile rajatud plaanis puudusid olulised kaitseventiilid, näiteks võimalus enam-vähem organiseeritult tsoonist lahkuda jne.
Barroso vastus sellele ebakõlale seisneks uues raevukas spurdis. Selles pole ka midagi üllatavat, nii tema kui tuhandete tema ümber koondunud asjapulkade karjäärid sõltuvad otseselt kontinendi edasikihutamisest Euroopa Ühendriikidega lõppeval distantsil.
Võrreldes Delorsiga on aga Barrosot ümbritsev poliitiline reaalsus hoopis teine ja ma kipun arvama, et Schäuble ja De Jager võivad talt ratta varsti üldse käest ära võtta.
Seotud lood
Investorite kindlustunne taastub alles siis, kui ELi riigid saavutavad üksmeele ja kuulujutud asenduvad konkreetsete tegudega, kinnitas LHV Pank.
Euroopa Komisjoni president Jose Manuel Barroso tegi täna europarlamendis ettekande olukorrast liidus, milles nentis, et praegune kriis on "tõeline tuleproov", millest välja tulemiseks vajame nii kasvu kui stabiilsust, distsipliini kui solidaarsust.
Euroopa Komisjon esitas täna ettepaneku kehtestada uus maks, finantsteenuste maks, mis jõustuks aastast 2014 ning millest laekuks umbes 57 miljardit eurot aastas.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?