Investorite kindlustunne taastub alles siis, kui ELi riigid saavutavad üksmeele ja kuulujutud asenduvad konkreetsete tegudega, kinnitas LHV Pank.
Jose Manuel Barroso sõnavõttu analüüsib LHV Panga analüütik Mikk Taras:
Barroso kõne puhul on oluline jälgida, milliste sammude puhul suudavad Euroopa Liidu liikmesriigid üksmeelele jõuda, sest praegu kujundavad eelarvepoliitikat jätkuvalt konkreetsed liikmesriigid. Sama kehtib ka finantstehingute maksustamise kohta, mille jõustumiseks peavad kõik liikmesriigid selle heaks kiitma.
Praeguse võlakriisi lahendamisel tasub tähelepanu pöörata eelkõige suuremate euroala liikmesriikide seisukohtadele. Siinkohal tundub, et liikmesriigid on tõepoolest jõudmas üksmeelele, et kriisi lahendamiseks on lõpuks vaja mingisugusel kujul ühiseid euroala võlakirju. Millisel kujul ja mis mahus ühiseid võlakirju väljastatakse, on aga jätkuvalt läbirääkimiste küsimus.
Sellel nädalal Euroopa finantsturgudel taastunud ostuhuvi näitab, et investoritele on spekuleeritavad sammud euroala ühise võlakirja suhtes meeltmööda. Positiivse poole pealt räägitakse ka Euroopa pankade rekapitaliseerimisest.
Samas taastub kindlustunne investorite seas lõplikult alles siis, kui kuulujuttude asemel nähakse reaalseid tegusid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Finantstehingute maks võidakse kehtestada esialgu vaid eurotsoonis. Maksu poolt on Saksa- ja Prantsusmaa, vastu Suurbritannia, Rootsi ja Holland.
Euroopa Komisjoni president Jose Manuel Barroso on poliitilise reaalsuse ees silmad kinni pigistanud, leiab Hardo Pajula.
Euroopa Komisjoni president Jose Manuel Barroso tegi täna europarlamendis ettekande olukorrast liidus, milles nentis, et praegune kriis on "tõeline tuleproov", millest välja tulemiseks vajame nii kasvu kui stabiilsust, distsipliini kui solidaarsust.
Euroopa Komisjon esitas täna ettepaneku kehtestada uus maks, finantsteenuste maks, mis jõustuks aastast 2014 ning millest laekuks umbes 57 miljardit eurot aastas.
Kuula uue turundussarja esimest saadet
Uue saatesarja „Password” avasaates sukeldume emotsionaalse turunduse maailma ning analüüsime, miks emotsioonid mängivad reklaamis ja meedias tihti ratsionaalsest lähenemisest suuremat rolli.