Päevakajaline ajakirjandus peegeldab tihti sündmuseid, mis on suhtekorraldajate poolt hoolikalt ette valmistatud ning mida on lihtne kiiresti uudiseks või fotoreportaažiks vormida.
Et foto on esimene, mida lugeja trüki- ja onlainmeediat tarbides vaatab, on suhtekorraldajatele hästi teada fakt. Samuti on teada, et pressifotograafidel pole kiire töötempo tõttu sageli võimalik teema olemusse süüvida ja nad piirduvad suhtekorraldajate poolt ette söödetud stsenaariumitega.
Pressifotograafidele ja videooperaatoritele teeb heameelt, kui meediakampaaniate käigus korraldatud sündmused neile suhtekorraldajate poolt ette lavastatakse. Nõnda saab „lavale“ toodud sündmuste peategelastest kiiresti dünaamilisi fotosid. Kui neid fotosid hiljem analüüsida, siis näeme, kuidas need oskuslikult kampaania vankri ette rakenduvad. Hea pressifotograaf piilub ka lava taha ning otsib põhjuseid, miks mingi sündmus aset leiab ja kes on niiditõmbajad.
Vähemasti sama osavalt kasutavad pildimeediat ka tipp-poliitikud, seades end õigel hetkel rambivalgusse või suunates rambivalgust endale vajaliku nurga alla. Eristub vaid viimastel aastatel üha ebakindlamalt käituv keskerakonna liider Edgar Savisaar. Tema fopaadest kaamerate ees saaks lausa eraldi galerii koostada.
Järgnevas fotogaleriis toon näiteid tänavustest meediasündmustest. Püüdsin leida fotosid, kus on näha elu nii laval, kui ka lava taga. Samuti nii humoorikaid kui ka dramaatilisemaid näiteid kampaaniameistrite väikestest ebaõnnestumistest. Fakt, et selliseid läbinägelikke fotosid on Äripäeva fotoarhiivis suhteliselt vähe, ilmestab hästi suhtekorraldajate osavust ning päevakajalises ajakirjanduses ette tulevat pealiskaudsust .
26 fotot
- 4. mai. Värske keskkonnaminister Keit Pentus oma tuliuute kummikutega (vaata järgmist fotot) puid istutamas. Kuidas muidu süstida avalikkusele endast kuvandit, kui labidas-käes-sündinud keskkonnafanaatikust. Foto: Raul Mee
Seotud lood
ERRi ajakirjanduseetika nõunik Tarmu Tammerki hinnangul oli Äripäeva reedene artikkel suhtekorralduslikest võtetest igati asjakohane.
Eelmisel nädalal tõstatunud käsimüügiravimite kauplustesse lubamise teema käivitas apteegikettide ja ravimitootjate vahel 36 miljoni euro nimel PR-sõja.
Suhtekorraldusbüroo PR Partner juht ja omanik ning Tartu Ülikooli kriisikommunikatsiooni lektor Ilona Leib ütles Äripäeva reedest kaanelugu kommenteerides, et suhtekorraldajaid ja ajakirjanikke ei ole mõtet vastandada.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.