ERRi ajakirjanduseetika nõunik Tarmu Tammerki hinnangul oli Äripäeva reedene artikkel suhtekorralduslikest võtetest igati asjakohane.
"See lugu meenutab lihtsat tõde: mõned olulised uudisteteemad toodetakse ja pakendatakse avalikkuse jaoks PR-firmade poolt. Ilma selle eeltöötluseta ei räägiks me nendest asjadest," ütles ta.
Tammerki sõnul on artikli näol tegu õpetliku meeldetuletusega, mis võiks panna ajakirjanikke ja publikut kriitilisemalt suhtuma uudiste päritolusse ja kaalu.
"Suhtekorraldus professionaliseerub kiiresti. Ühest küljest on sellest ajakirjandusele ja avalikkusele kasu: info liigub kiiremini, efektiivsemalt, selgemalt. Halb on aga see, et tumedate plaanidega suhtekorraldajal õnnestub ajakirjanikke paremini ümber sõrme keerata," ütles Tammerk suhtekorralduse ja ajakirjanduse vahelise n-ö suhte tulevikust rääkides.
"Töötempo meedias kiireneb kogu aeg, süvenemise aega on ajakirjanikel sageli vähe. Nii ongi meediale lihtsam PR kampaaniakaupa maha müüa," lisas ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Päevakajaline ajakirjandus peegeldab tihti sündmuseid, mis on suhtekorraldajate poolt hoolikalt ette valmistatud ning mida on lihtne kiiresti uudiseks või fotoreportaažiks vormida.
Tallinna Ülikooli Kommunikatsiooni Instituudi direktori Kaja Tampere sõnul peab suhtekorraldaja mängima ausat mängu ning rääkima ka negatiivsetest asjadest ning teenima avalikkuse huve.
Eelmisel nädalal tõstatunud käsimüügiravimite kauplustesse lubamise teema käivitas apteegikettide ja ravimitootjate vahel 36 miljoni euro nimel PR-sõja.
Suhtekorraldusbüroo PR Partner juht ja omanik ning Tartu Ülikooli kriisikommunikatsiooni lektor Ilona Leib ütles Äripäeva reedest kaanelugu kommenteerides, et suhtekorraldajaid ja ajakirjanikke ei ole mõtet vastandada.
Varahaldur ja majandusekspert Peeter Koppel leiab, et praegune majanduskeskkond on suhteliselt kesine, kuid me pole selles lõpuni ise süüdi.