• OMX Baltic−0,17%280,96
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn−0,12%1 766,92
  • OMX Vilnius0,28%1 104,15
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 100−0,28%8 201,54
  • Nikkei 2250,4%38 628,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,07
  • OMX Baltic−0,17%280,96
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn−0,12%1 766,92
  • OMX Vilnius0,28%1 104,15
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 100−0,28%8 201,54
  • Nikkei 2250,4%38 628,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,07
  • 04.01.12, 11:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Media House'i juht: lehereklaam lähiajal ära ei kao

Media House OÜ juhatuse esimehe Raido Raamatu hinnangul võib reklaamiturg sellel aastal langeda kuni 10%, samas võib tulla mõõdukas tõus kuni 5%. Üldiselt hakkab reklaamiturg majanduslangusest taastuma ning liikuma paberkandjatelt mujale.
"Eelmine aasta möödus mõõduka kasvu tähe all, mida esimesel poolaastal toetasid valimised. Mis siin salata, seda sellel aastal enam kahjuks ei ole," kommenteeris Raamat eelmist aastat.
Sellest tulevalt prognoosib ta reklaamiturule volatiilset aastat. "Kogemused on viimastel aastatel näidanud, et reklaamiturg võib majandussituatsiooni muutustele väga kiiresti reageerida. Minu prognoosi kohaselt võib tulla mõõdukas langus kuni 10%, võib tulla ka mõõdukas tõus kuni 5%. Kui midagi olulist praegusega võrreldes ei muutu, siis jääb sinna vahemikku," prognoosis Raamat.
Raamatusõnul on tegelikult läbi aastate neil kasvanud internetireklaami osakaal. "Kindlasti on korralik tõus toimunud trükimeedias. Põhjus on selles, et kui majanduslanguse esimese laine ajal langes reklaamiturg 40%, siis trükimeedias oli väljaandeid, kus reklaamimüük langes 80%," täpsustas Raamat. Seetõttu on baas, kust trükimeedia hakkab uuesti tõusma, madal. Protsentuaalselt oli tõus eelmisel aastal märkamisväärne, turg hakkab majanduslangusest taastuma. "Samas on ajalehtede ja ajakirjade kogukäive kaugelt maas aastast 2007, kuid on hoogsalt välja ronimas aastast 2009 ja 2010," selgitas Raamat.
Raamat usub ka seda, et lähemal 5-10 aastal ei kao ajalehereklaam kindlasti ära. "Muutused võivad tulla ühiskonna tasandil põlvkondade vahetusega," sõnas ta. iPadi pakub Raamatu sõnul palju lisavõimalusi ajalehereklaami sisu kõrvale. Samas kui võrrelda, millised on iPadi võimalused mujal maailmas, siis Eestil on veel arenguruumi. "Seal luuakse ikkagi virtuaalne elamus trükimeedia informatsiooni baasil, olgu see siis reklaam või sisuline osa," märkis Raamat.
Raamat meenutas, et kui vanasti öeldi, et trükimeedia reklaam on tumm meedia, siis seda ta ka on. "iPadi või Androidi platvormil olevatel tahvelarvutite puhul ei ole ta enam tumm ehk vaikiv meedia. Seal on võimalik teha reklaam sama elavaks, mis võib vabalt konkureerida televisiooni või elektroonilise meediaga. Aga see nõuab aega," rääkis Raamat.
Reklaamitööstus liigub lähiajal ajalehtedelt ehk paberkandjatelt eemale, lisas ta. "Samas olen ma endiselt veendunud, et ajakirjade positsioon jätkub samas äriformaadis ning ilmub samal kujul ja on oluliselt jätkusuutlikum. Seda ütlevad ka mujal maailma nii trükimeedia- kui ka reklaamispetsialistid," nentis Raamat.

Seotud lood

Uudised
  • 02.01.12, 15:12
Lehereklaam seljatas televisiooni
Meediaanalüütik Toomas Leito arvutuste järgi osutusid suurimaks reklaamikanaliks möödunud aastal ajalehed, mitte enam televisioon.
Uudised
  • 04.01.12, 14:09
Aegis Media: online'i reklaamimüük on kasvamas
Aegis Media Grupi Baltikumi tegevjuhi Margus Sameli hinnangul on trükimeedia reklaamimüük langustrendis ning suurem panus läheb online'ile.
Uudised
  • 04.01.12, 13:11
Meediaagentuur: trükimeedia on eilse päeva meedia
Inspired Communication OÜ tegevjuhi Meelis Järvela sõnul ei ole nende ettevõttes küll ajalehereklaam telereklaami seljatanud, tema hinnangul on printmeedia eilse päeva meedia.
Uudised
  • 21.12.24, 09:00
Vilepuhuja kaitse seaduse segadus langeb ettevõtja õlule
Uuel aastal jõustuv vilepuhuja kaitse seadus hakkab töötajaid, aktsionäre ja kliente ettevõtte väärkäitumisel kaitsma, kuid siiani valitseb segadus teavituste sisuga ning valesti teavitamisel võib rikkuda ärisaladust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele