Tallink Grupp avalikustas oma viimase nelja kuu statistika täna börsile, millest selgus, et võrreldes aasta varasemaga on firma küll vedanud rohkem reisijaid ja minimaalselt rohkem sõiduautosid, kuid kaubavedude maht on kukkunud.
AS Tallink Grupp vedas 2010./2011. majandusaasta viimasel neljal kuul (september–detsember) 2 750 344 reisijat, mis on 2,8% rohkem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Veetud kaubaautode maht vähenes 4,5% võrra, 95 004 ühikuni, ning veetud sõiduautode maht kasvas 0,9%, 313 700 ühikuni.
Enim kasvas reisijate maht Eesti-Rootsi liinil (8,4%), millele järgnesid Läti-Rootsi (+7,2%) ning Eesti-Soome (5,2%). Ainsana kahanes reisijate arv Soome-Rootsi liinil (-1,1%).
Kaubavedude maht kahanes Eesti-Rootsi (-16,0%) ning Soome-Rootsi (-2,3%) liinil. See-eest oli tugev kasv Eesti-Soome (18,2%) ning Läti-Rootsi (16,9%) liinil.
Veetud sõiduautode maht püsis peaaegu identsena Eesti-Soome liinil, kahanes Soome-Rootsi (-5,1%) liinil ning kasvas Eesti-Soome (3,8%) ning Läti-Rootsi (3,7%) liinil.
Tulenevalt kontserni majandusaasta muutusest kalendriaastaks kestis kontserni 2010./2011. majandusaasta 16 kuud, 01.09.2010.–31.12.2011. Seoses sellega kajastub statistikas mittetavapärane neljakuuline üleminekuperiood september–detsember.
Üldnumbritele avaldasid marginaalset mõju Soome-Saksamaa liinil tegutsemise lõpetamine. Liinil varem opereerinud laevad on prahitud kontsernist välja.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Seotud lood
Eelmise aasta jooksul reisis Viking Line’i laevadega kokku 6351 714 turisti, mis on 0,6% vähem kui 2010. aastal, kaubaveo maht kasvas.
ASi Tallinna Sadama reisijate arv kasvas möödunud aastal 7 protsendi võrra, ulatudes läbi aegade rekordilise 8,48 miljoni reisijani, ettevõtte kaubaveomaht jäi samale tasemele.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.