• OMX Baltic−0,17%280,96
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn−0,12%1 766,92
  • OMX Vilnius0,28%1 104,15
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 100−0,28%8 201,54
  • Nikkei 2250,01%38 479,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,07
  • OMX Baltic−0,17%280,96
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn−0,12%1 766,92
  • OMX Vilnius0,28%1 104,15
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 100−0,28%8 201,54
  • Nikkei 2250,01%38 479,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,07
  • 11.01.12, 14:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alexela: kütuseaktsiis hinda ei tõstnud

Alexela Oili müügiarendusdirektori Aivar Räime hinnangul ei ole praegune kütuse hinnatõus kuidagi seotud kütuseaktsiisi kerkimisega, sest see muutus viimati 2010. aastal.
"Põhjused, miks kütusehind on taas tõusnud, on need, mis selle hinna nii üles kui alla liikumist alati mõjutavad. Praegu on järsult tõusnud mootorikütuste maailmaturuhinnad, see omakorda mõjutab meie sisseostuhindu," kommenteeris Räim, miks on kütuse hind purustanud taas rekordeid.
Ta lisas, et olulist rolli mängib ka valuutaturgudel toimuv, ehk praegu euro suhtes üha tugevnev dollar. "Kütuseturul on hinnamuutused alati ootamatud, kuna need on seotud väga erinevate maailmasündmustega. Sellised sündmused omavad mõju juba kütuse toormeturgudele ja sealt edasi liigub see mõju ahelana kuni lõpptarbijani," selgitas Räim.
Küsimusele, kui palju on pragune kütuse hinnatõus seotud kütuseaktsiisi kerkimisega, vastas Räim, et praegune kütuse hinnatõus ei ole kuidagi seotud kütuseaktsiisi kerkimisega. Kütuseaktsiis muutus viimati 01.01.2010.
Räime sõnul ei prognoosi nad marginaali tõusu selleks aastaks. "Arvestame sellega, et kütuste hinnad on tarbija jaoks väga kõrged, see omakorda pärsib tarbimist," märkis ta.
 
Räim märkis, et väga raske on kütuseturu osas midagi ette ennustada, kuna seda mõjutavad tugevalt ka erinevad maailmasündmused ja poliitilised arengud. "Siinkohal jääme endiselt sõltuma sellest, millised suunad valitsevad rahvusvahelistel toormeturgudel," sõnas ta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 11.01.12, 11:47
Neste: hind on liiga kõrge
Tänane autokütuse hinnatase on liiga kõrge, kommenteeris Neste Eesti AS hinna kerkimist ajaloo rekordtasemele. Tulevikuks nad prognoose teha ei soovi.
Uudised
  • 11.01.12, 15:02
Olerex: hinnatõus on meile ootamatu
Olerexi turundusjuhi Antti Moppeli sõnul pole selles, et Põhjamere Brent maksab üle 110 USD/bbl ja diislikütus üle 1000 USD/tonn midagi eriskummalist. Ootamatu on see, et keset talve on järsult tõusnud bensiini hind.
Uudised
  • 11.01.12, 16:30
Statoil: naaberriigid ei pääsenud ka hinnatõusust
Eesti Statoili AS kommunikatsioonijuhi Jaanus Pautsi sõnul ei ole Eesti ainuke, kus kütuse hinnatõus toimus.
Uudised
  • 21.12.24, 09:00
Vilepuhuja kaitse seaduse segadus langeb ettevõtja õlule
Uuel aastal jõustuv vilepuhuja kaitse seadus hakkab töötajaid, aktsionäre ja kliente ettevõtte väärkäitumisel kaitsma, kuid siiani valitseb segadus teavituste sisuga ning valesti teavitamisel võib rikkuda ärisaladust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele