• OMX Baltic0,13%281,8
  • OMX Riga−0,34%871,14
  • OMX Tallinn0,32%1 774,64
  • OMX Vilnius0,28%1 104,22
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,68%8 257,06
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • OMX Baltic0,13%281,8
  • OMX Riga−0,34%871,14
  • OMX Tallinn0,32%1 774,64
  • OMX Vilnius0,28%1 104,22
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,68%8 257,06
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • 12.01.12, 16:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air võib tõsta piletihindu

Estonian Air plaanib tõsta piletihindu, kuna aasta alguses jõustus Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside heitkoguse ühikutega kauplemise skeem.
Inglisekeelse lühendi ETS järgi tuntud skeemil on pikaajaline mõju piletihindadele, see mõjutab ligi 500 reisijatevedu korraldavat lennuettevõtet, teatas Estonian Air. ELi hinnangul peavad lennukompaniid lisakulude katmiseks suurendama piletihinda 6-9 euro võrra lennu kohta. Seega võivad heitkoguse ühikutega kauplemise süsteemi rakendumisel edasi-tagasi lennu piletihinnad kerkida 12-18 eurot.
"Estonian Air on viimase aasta jooksul investeerinud konsultatsiooniteenustesse ja muudesse toimingutesse, et olla võimeline täitma uusi standardeid. Meil on heameel tõdeda, et Estonian Air on täielikult valmis liituma heitkoguse ühikutega kauplemise süsteemiga," lausus Estonian Air juht Tero Taskila.
Tema sõnul on Eesti lennufirma uusimatesse lennukitesse ja mootoritehnoloogiasse investeerides käinud maha pika maa, et oma heitmeid vähendada. "Meie piloodid suudavad tegutseda palju ohutumalt ja kütusesäästlikumalt kui kunagi varem. Sellest hoolimata tekitab uue süsteemiga liitumine täiendavaid kulusid ja Estonian Air peab heitkoguse ühikuid juurde ostma, kuna lendude maht suureneb," rääkis Taskila.
Estonian Airi juhi sõnul pühendub lennukompanii sellele, et saavutada neutraalne süsinikuheitmete kasv aastaks 2020. "See tähendab investeerimise jätkamist lennuseadmetesse, toimingutesse ja inimestesse, et vähendada heitmeid järk-järgult. Lisaks peab lennundussektori infrastruktuur heitmete vähendamisele kaasa aitama. Lennuliiklus, lennujaamade toimimine ja muu taoline peab tulevikus muutuma lennufirmade jaoks efektiivsemaks, sest see annaks võimaluse sooritada madalama heitmekogusega lende," märkis ta.
Taskila ütlusel uurib Estonian Air ka võimalusi alternatiivkütuse kasutuselevõtuks. "Samas on ääretult kahju, et ETS-süsteem ei anna eeliseid neile, kes kasutavad madalama süsinikuheite tasemega kütust. See seab lennufirmad raskesse olukorda, kuna võimalus investeerida ETSi raha alternatiivse kütuse allikatele annaks otseselt tuntava mõju keskkonnale. Selle asemel tasuvad ettevõtted ETSi makse, ilma et neil oleks võimalus näha, kuidas seda keskkonnamõjude parandamiseks kasutatakse," selgitas ta.
Eesti rahvuslik lennufirma Estonian Air pakub hetkel otselende 25 sihtkohta Euroopas, Skandinaavias ja SRÜ riikides. Estonian Air teatas hiljuti uute sihtkohtade avamisest selle aasta kevadest, sh Helsingi, Riia, Jyväskylä, Hannover, Viin, Veneetsia, Kokkola/Pietarsaari, Joensuu, Kajaani ja Tbilisi.
Estonian Airist kuulub 90% Eesti riigile ning 10% endisele suuromanikule, Skandinaavia lennufirmale SAS.

Seotud lood

Uudised
  • 06.02.12, 09:31
Hiina keelas lennufirmadel ELi saastemaksuga liituda
Maailma kiireima lennundusturu kasvuga Hiina keelas oma lennufirmadele osalemise Euroopa Liidu heitmekaubanduse süsteemis, väites, et 1. jaanuarist käivitunud süsteem on vastuolus rahvusvahelise õigusega.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele