Konsultatsioonifirma Interband avaldas täna maailma saja kõige väärtuslikuma kaubamärgi edetabeli, mida kroonib sarnaselt möödunud aastaga karastusjookide tootja Coca-Cola, mille brändi turuväärtuseks hinnati 71,86 miljardit dollarit.
2011. aastal on Interbrandi arvates suutnud oma kaubamärgi turuväärtust kõige enam kasvatada Apple, mis on tõusnud 17. kohalt kaheksandaks. Kümne astme võrra on oma kohta edetabelis parandanud aga Amazon.com (26. koht vs. 36. koht).
Kõige kehvemini on suurematest ettevõtetest läinud Nokial, mis on kaheksadalt kohalt langenud neljateistkümnendaks. Samas on kaubamärgi turuväärtust hinnatud kõrgemalt kui kogu ettevõtte turuväärtust (15,52 mld eurot).
Kümme kohta on aastaga edetabelis kaotanud nii Nintendo (48. koht vs. 38. koht) kui ka Yahoo! (76. koht vs. 66. koht).
Järgneb edetabeli esimene ots:1) Coca-Cola, 71,86 mld dollarit (kaubamärgi väärtuse kasv aastaga 2%)2) IBM, 69,91 mld dollarit (+ 8%)3) Microsoft, 59,09 mld dollarit (-3%)4) Google, 55,32 mld dollarit (27%)5) General Electric, 42,81 mld dollarit (0%)6) McDonald`s, 35,59 mld dollarit (6%)7) Intel, 35,22 mld dollarit (10%)8) Apple, 33,49 mld dollarit (58%)9) Disney, 29,02 mld dollarit (1%)10) HP, 28,48 mld dollarit (6%)11) Toyota, 27,76 mld dollarit (6%)12) Mercedes-Benz, 27,45 mld dollarit (9%)13) Cisco, 25,31 mld dollarit (9%)14) Nokia, 25,07 mld dollarit (9%)15) BMW, 24,55 mld dollarit (10%)16) Gillette, 24,00 mld dollarit (3%)17) Samsung, 23,43 mld dollarit (20%)18) Louis Vuitton, 23,17 mld dollarit (6%)19) Honda, 19,43 mld dollarit (5%)20) Oracle, 17,26 mld dollarit (16%)
Interbrand on oma edetabelisse kaasanud vaid börsifirmad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.