Konteinerlaevad liiguvad aeglasemalt, et jõuda kasumisse, kirjutab Bloomberg.
Üleilmne konteinerlaevastik sõidab rekordaeglaselt, olles võrreldes augustiga liikumas 11 protsenti aeglasemalt, kuna prahtimishinnad on kukkunud, selgus Bloombergi ja Lloyd’s Registersi andmetest. Drewry Shipping Consultants prognoosis, et väiksematel laevafirmad võib juba selle aasta teisel poolaastal raha otsa lõppeda, kuna sekord ei suuda ülepakkumise tõttu kasumlikult opereerida, lubades klientidel suruda prahtimishindu alla.
„Konteinerliinid on juba enamuse trikkidest liigse tootmisvõimsuse osas ära teinud," ütles Electroluxi asepresident Bjorn Vand Jensen. „Mõned konteinerlaevad liiguvad nüüd nii aeglaselt, mis lähenevad juba vanade purjelaevade kiirustele. Purjelaevade tüürimehed suudaksid isegi kiiremini seilata.“
Aeglaselt sõitmise leiutasid A.P Moeller-Maerski konteinervedude üksus Maersk Line. Nad leidsid, et aeglasematel kiirustel vajavad laevad vähem kütust ja sellega võib üle saada ülepakkumise stressist, kuna aeglasemalt sõites on tarvis rohkem laevu.
Maersk Line usub, et nad suudavad laevu veel aeglasemalt liikuma panna. Võrreldes 2008. aasta 20 sõlmega liiguvad laevad nüüd 17 sõlme, ütles Maersk Line’i tegevjuht Morten Engelstoft. Kogu laevastik liigub kiirustel 16-18 sõlme.
„Me näeme jätkuvalt potentsiaali aeglaselt sõitmiseks, nii meie firmas kui kogu tööstusharus,“ ütles ta. „Me otsime võimalusi üliaeglaseks liikumiseks. See oleks 12-16 sõlme.“
19sajandi kolme- ja enama mastilised purjelaevad, mis vedasid Hiinast ja Indiast teed Suurbritanniasse ja USAsse, sõitsid kiiremini kui 16 sõlme.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.