Selleks, et keskkonnasõbralike autode hinnad tulevikus langeksid, saab auto ostuga head eeskuju näidata riik, uskus riigikogu liige Valdo Randpere.
“Kui maailm tahab näha keskkonnasõbralikke autosid lähitulevikus atraktiivsete hindade ja tehnoloogiaga, tuleb meil kõigil kaasa aidata sellele, et neid autosid ostetaks piisaval hulgal. Ilma selleta ei arene tehnoloogia ega lange ka hinnad. Riigil on siin kahtlemata oma roll nii eeskuju näitajana kui ka keskkonna eest vastutuse võtjana,” ütles Randpere.
Ta ei toeta enda sõnul momendil kehtivat saastekvootidega kauplemise süsteemi kõigis detailides. "Samas olen ma uhke selle üle, et just Eesti, täpsemalt siis peaministri büroo ametnikud on nende kvootide realiseerimisel nii edukad olnud,” toonitas ta.
Randpere arvates on igati mõistlik ja loogiline, et saastekvootide müügist saadav raha kulutatakse keskkonda säästvate investeeringute toetuseks. “Saastekvoodi ostja on lõppkokkuvõttes see, kes otsustab, millist ette pandud investeeringute alternatiivi ta toetab. Kas see juhtub olema miljöösõbralik liiklusvahend või elamute energiasäästlikumaks muutmine, on juba rohkem maitse küsimus,” märkis ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saastekvootide eest tehtud ostud mõjutavad kohalikku turgu moonutades konkurentsi, olgugi et mõnes mõttes maksumaksja võidab, rääkis Hansabussi tegevjuht ja üks omanikke Neeme Tammis.
Eesti soovib sõlmida Jaapani suurkorporatsiooniga saastekvoodi müügitehingu, mis võimaldaks anda meie riigiametnike kasutusse üle poolesaja hübriidauto.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.