Kaheksa aastat on Ida-Viru bussiliinide teenindamiseks sõlmitud ajutisi lepinguid, saastekvootide eest soetatud bussid seisavad ja dotatsiooniraha muudkui kulub.
Ka eelmisel aastal välja kuulutatud riigihange maadleb vaidlustuste rägastikus. Ida-Viru on bussifirmadele magus piirkond ning hanke vaidlustamisega üritatakse konkurente sellelt turult eemal hoida, kirjutab tänane Äripäev.
Eelmisel aastal läks maavalitsus järjekordsele katsele ning selle aasta 1. veebruarist pidid riigihankega valitud firmad uute lepingute alusel tööd alustama. Paraku on veebruar käes, aga uusi lepinguid ei paista veel kuskilt. Riigihangete vaidlustuskomisjonis olid arutlusel nelja hankel osaleja vaidlustused ning sealt võib oodata veel kohtuvaidlusi.
Riik annab hanke võitjatele tasuta kasutamiseks ka CO2 kvoodi raha eest ostetud 42 tuliuut IVECO bussi. Need bussid seisavad aga praegu Paldiski sadamas kasutuna, sest hanke korraldamine ei õnnestu kuidagi.
Et bussiliiklus maakonnas toimiks, pikendas maavanem eelmisel nädalal ASiga SEBE, ASiga Narva Bussiveod ja OÜga Lüganuse HVM sõlmitud ajutisi lepinguid."Ajutised lepingud kehtivad selle aasta lõpuni. Seal on sees tingimus, et kui vaidlustustele tulevad selle aasta jooksul lahendused, siis ajutised lepingud lõpetatakse ja sõlmitakse riigihanke võitjaga püsiv kaheksa-aastane leping," selgitas olukorda hankekomisjoni esimees, maavalitsuse peaspetsialist Indrek Narusk.
Loe pikemalt Ida-Viru maakonnas kaheksa aastat kestnud hanke tagamaadest tänasest Äripäevast. Vajadusel osta päevapilet või telli leht.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
AS Narva Bussiveod sai enda kasutusse 12 IVECO bussi, mille Eesti soetas saastekvoodi müügist saadud rahaga.
Jõhvi kohtuniku otsusel kehtib Sebe ja Ida-Viru maavalitsuse magus maakonnaliinide veoleping edasi. Viimase hanke vaidlusi lahkab ka riigihangete vaidlustuskomisjon.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.