EL peaks loobuma ühepoolsest lennufirmade saastemaksust ning ära ootama globaalse kokkuleppe taoliste heitmete piiramiseks, ütles Rahvusvahelise Lennutranspordi Ühenduse IATA juht Tony Tyler.
Hiina, USA ja mitmete teiste riikide vastuseis oma lennufirmade liitmisele Euroopa heitmekvootidega kauplemise süsteemi võib reale lennufirmadele probleeme tekitada ning näitab, et EL ei oleks pidanud ühepoolselt sellist maksu kehtestama.
„Euroopa lennufirmad võivad sattuda vastulöögi alla,“ ütles Tyler agentuuri Bloomberg vahendusel. „Ja mõned lennufirmad väljaspool Euroopat võivad sattuda valiku ette, kas rikkuda oma riigi või Euroopa seadusi.“
Sel nädalal keelas näiteks Hiina oma lennufirmadel ELi saastemaksu tasumise. USA kaalub seaduseelnõu, mis kaitseks USA lennufirmasid ELi süsteemi eest.
IATA, mis esindab 240 lennufirmat, eelistab rahvusvahelise kokkuleppe sõlmimist heitmete piiramiseks. Visa edenemise tõttu ei mallanud EL seda lepet ära oodata. Kriitikat pareerib EL väitega, et välismaistel lennufirmadel on võimalik ELi süsteemist erand saada, kui firma päritolumaa juba rakendab meetmeid heitmete piiramiseks.
Seotud lood
Euroopa Liit lükkab aasta võrra edasi Euroopa Liitu ja Euroopa Liidust välja siirduvate lendude lülitamise heitmekvootidega kauplemise süsteemi.
Maailma kiireima lennundusturu kasvuga Hiina keelas oma lennufirmadele osalemise Euroopa Liidu heitmekaubanduse süsteemis, väites, et 1. jaanuarist käivitunud süsteem on vastuolus rahvusvahelise õigusega.
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.