Internetifirma Yelp, mis läks reedel börsile, tõusis esimese päevaga 64 protsenti. Kuid ettevõte peab tõestama investoritele, et suudab teenida kasumit enda internetiäri tegevusest, kirjutab AP.
Yelpi aktsiate avalik esmapakkumine leidis aset 15 dollariga. Päeva lõpus sulges aktsia 9,58 dollarit ehk 64% kõrgemal. See on esimene suurim päevane internetifirma IPO tõus pärast kinnisvaraportaali Zillow Inc. 79protsendilist tõusu möödunud aasta juulis.
Yelp prognoosib, et teenib IPOst 96 miljonit dollarit. Ettevõte müüs 7,1 miljonit aktsiat. Investeerimispankuritel on eesõigus müüa lisaks 1,07 miljonit aktsiat, sõltuvalt investorite nõudlusest.
Reedese aktsia sulgemishinnaga kasvas Yelpi turuväärtus 1,47 miljardi dollarini. Internetifirmade aktsiatele on selline tõus olnud esimesel päeval tavaline. Näiteks LinkedIn-i aktsia tõusis esimesel päeval möödunud aasta mais 45 dollarilt 122,70 dollarini.
Tuntud oma restoranide tagasiside ja analüüside poolest, pakub Yelp ülevaadet ka kirikute, haiglate, hotellide ja koolide kohta.
„Yelpi aktiivne kasutajatekommuun, kes kirjutavad arvustusi kohalike ettevõtete kohta, on raske asendada,” ütles Morningstari analüütik Rick Summer. „Kuid ettevõte seisab silmitsi väljakutsega oma reklaamieelarve osas, kuna 70% reklaami käibest söövad ära müügi- ja turunduskulud.”
2011. aasta käive ulatus 83,3 miljoni dollarini, mis on 74% parem tulemus kui 2010. aastal. Möödunud aasta kahjum oli 16,7 miljonit dollarit, aasta varem 9,6 miljonit. Alates ettevõtte loomisest 2004. aastast, on kogukahjum olnud 41 miljonit.
Seotud lood
Veebileht Yelp.com, mis pakub hinnanguid restoranide, äride ning teenuste kohta, debüteerib täna New Yorgi börsil aktsiate avaliku esmapakkumisega, aktsia hind on 15 dollarit.
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.