Skandaal maanteeameti juhtivtöötajate lõbureisidest komandeeringu sildi all võib jõuda uuele tasemele, kuna ilmnenud hüved pidanuks olema maksustatud.
Maanteeameti juhi Tamur Tsäkko väljaöeldu valguses, et lähetuse raames paar päeva suusatamist oli töötajatele mõeldud teadlik motivatsiooniüritus ületundide eest, pidanuks osale lähetuse kuludest lisanduma erisoodustusmaks.
Kuna Äripäevale kättesaadavast infost, näiteks Tamur Tsäkko lähetuskäskkirjadest ilmneb, et lähetused vormistati täies ulatuses töisteks, on tõenäoliselt kõrvale hiilutud ka maksust. Maanteeamet reisidega seonduva kohta mitte ühtegi kommentaari enne ei anna, kui teenistuslik järelevalve majandusministeeriumi poolt on lõppenud.
Ka maksuamet ega Äripäevaga suhelnud maksuspetsialistid ei soovinud enne ministeeriumi tasemel olukorra üle otsustamist kommenteerida, kas ja millised summad pidanuks maanteeameti juhtkonna reisikuludest erisoodustusmaksuga maksustama, kuid sellist küsimusepüstitust pidasid maksuasjadundjad igati põhjendatuks.
Kui töötajate premeerimiseks maksti nende vaba aja veetmise ajal kinni ööbimiskulud ja näiteks transpordikulud, siis tulnuks riigile tasuda erisoodustusmaksu. Päevaraha puhkepäevade eest võib käsitleda palgalisana. Eraldi teema on veel see, et kuigi ametnikud tegelesid puhkamisega, ei võtnud nad välja puhkusepäevi ning saanuks sedasi lisaks päevarahadele ja palgale hiljem tasustatud lisapuhkust.
Mis puudutab maanteeameti juhtkonna seminari Rootsi suusakeskuses, on oluline küsida, miks ametnike nii-öelda siseseminar (maanteeameti töötajate omavahelised arutelud) pidi toimuma välisriigis ja välislähetusena vormistatult. Norra maanteeameti külastamine välislähetusena on mõistetav, ent Rootsi suusabaasis siseseminari pidamine tekitab küsimusi, millele loodetavasti vastab ka koostamisel olev majandusministeeriumi raport.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!