Maksu- ja tolliamet (MTA) koondab 120 inimest, kaotab regioonikeskused ning samas tõstab võtmetöötajate palku.
Eelnõu seletuskirja järgi väheneb MTA koosseis ca 160 ametikoha võrra, millest 120 on täidetud ja 40 vakantsed. Kaasnevad koondamis- ja puhkusehüvitiste väljamaksed ulatuvad pea miljoni euroni. Rahalised vahendid hüvitiste väljamakseteks kaetakse ameti eelarvest.
Koondatud ametnikelt kokkuhoitud palgafond on 585 000 eurot (juuli–detsember 2012), mida kasutatakse võtmeametnike palkade tõstmiseks.
Muudatuste elluviimisel ei plaani MTA koondada oma tegevusi üksnes praeguseks väljakujunenud keskustesse (Tallinn, Tartu, Pärnu ja Jõhvi). Eelnõu kohaselt on oluline ameti kohalolek kõigis maakonnakeskustes. MTA kavatseb säilitada oma praeguse teeninduskohtade võrgu koos seal pakutavate nn letiteenustega. Kõiki letiteenuseid pakub MTA ka elektroonsete teenustena.
Järelevalvelised toimingud, millele enne kliendiga ühenduse võtmist eelneb andmete kontrollimine ja analüüs, koondatakse kompetentsikeskustesse üle Eesti.
Keskused annavad väljaspool Tallinna töötavatele ametnikele võimaluse spetsialiseerumiseks ja suuremaks vastutuseks. Teenindusvaldkonna näitel jäävad senisesse Põhja piirkonda kontaktkeskus ja arvestustegevus, Ida piirkonda teeninduslikud kontrollid, Lõuna piirkonda aruandlusdistsipliini tagamine ja Lääne piirkonda tuludeklaratsioonide menetlus.
Kavandatu ilmestamiseks toob eelnõu senise Lääne piirkonna näite, kus Pärnusse on planeeritud luua tuludeklaratsioonide kompetentsikeskus, kuid sama kompetentsikeskuse töös hakkavad osalema ka Kärdlas, Kuressaares, Haapsalus ja Raplas paiknevad ametnikud. Pärnus tegutsev tuludeklaratsioonide kompetentsikeskus teenindab büroode vahendusel kõiki Eesti maksumaksjaid sõltumata tuludeklaratsiooni esitaja elu- või asukohast.
Eelnõu eesmärk on luua võimalused MTA töökorralduse üleviimiseks regionaalselt (piirkondlike maksu- ja tollikeskuste keskselt) toimemudelilt valdkondlikule mudelile. Kuivõrd MTA tugitegevused, näiteks personalitöö ja juriidiline tugi ning sissenõudmisega seotud töökorraldus toimivad juba praegu valdkonnapõhiselt ning see on end õigustanud, on põhjendatud ümber korraldada samamoodi ka põhitegevused ehk kontrolli, tolli ja teeninduse valdkonnad, seisab eelnõu seletuskirjas.
90% klientidest kasutab MTA poolt pakutavatest teenustest ainult e-teenuseid, mille valik üha laieneb.
Tegevuste konsolideerimise kaudu kokkuhoitud rahaline ressurss on kavas suunata ümber MTA arengusse ja põhieesmärkide täitmisse.
Maksukorralduse seaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõuga muudetakse maksukorralduse seadust ja veel 17 seadust.
Seotud lood
Maksu- ja tolliamet (MTA)plaanib lähiaastail loobuda enam kui kolmandikust büroopinnast, sest e-ajastul külastab ametit vaid kümnendik klientidest.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.