Tallinna ringkonnakohtu otsuse kohaselt peab Hesburger kaubamärgi "H" ja "Hesburger" eksponeerimise eest reklaamimaksu maksma.
Kiirtoidukett Hesburger vaidlustas Tallinna halduskohtus ettevõtlusameti korralduse, millega neid kohustati esitama reklaamimaksu deklaratsioone, kirjutab Õhtuleht.
Kohus rahuldas kaebuse selles osas, millega Hesburgerit kohustati esitama reklaamimaksu deklaratsioone kaubamärgi "H" ja "Hesburger" eksponeerimise eest Hesburgeri sissesõiduteenust pakkuvate toitlustuskohtade lähedal.
Nüüd Tallinna ettevõtlusameti kaebust arutanud ringkonnakohus tühistas halduskohtu otsuse ja jättis uue otsusega Hesburgeri kaebuse tervikuna rahuldamata.
Äripäev kirjutas mullu suvel, et Tallinna Ettevõtlusameti juht Marek Jürgenson soovitab peateest eemal asuval ettevõttel klientide enda juurde suunamisel kasutada liiklusmärki, sest seda ei maksustata reklaamimaksuga.
Kaubandus-Tööstuskoda päris eelmisel aastal Tallinna Ettevõtlusametilt, et saada selgust reklaamimaksu kohaldamise kohta Tallinnas. Kirjast selgus, et Tallinna Ettevõtlusamet küsib reklaamimaksu ka teeviitadelt, kaupade või teenuste loetelult müügikoha aknal või tootetutvustustelt vitriinil.
Koja liikmeile valmistasid reklaamimaksuga enim peavalu:
- kaubamärkide ja brändide eksponeerimine - mitut kaubamärki esindavate ettevõtjate hinnangul pole päris selge, millisel juhul ja millisel mitte käsitleb Ettevõtlusamet eksponeeritud kaubamärke reklaamimaksu objektina. Kojale teadaolevalt on esinenud juhtumeid, kus mitme kaubamärgi eksponeerimisel on reklaamimaksust vabastatud üks kaubamärk ning ülejäänute eest kohustatud maksu tasuma.Samuti on aluseks võetud eristamisel ka see, kas kaubamärgi eksponeerija on ise kaubamärgi omanik või volitatud esindaja. Maksu kohaldamisel on eristatud veel ka, kus kaubamärk on esitatud - näiteks ehituse või väljaspool seda.
- mis teavet käsitletakse reklaamina? Probleem on, et amet käsitleb automaatselt igasuguse teabe eksponeerimist reklaamina, mille kohta seadus otseselt ei ütle, et tegemist on reklaamina - näiteks kaubade ja teenuste loetelu või tootetutvustus müügikoha aknal, müügikohast eemal asuvad müügil olevad autod, informatiivsed ja kohustuslikus korras nimekirjade avaldamine.
- müügikohta suunamine. Probleem on siseõues või suurest teest eemal asuva müügikohtade puhul, milleni suunavat tee ääres asuv viita või territooriumi kaarti ettevõtete nimedega, aga ka maja küljel asuv plekktahvel ettevõtete nimedega või toidukoha menüü on ameti hinnangul reklaamiks loetud.
Seotud lood
Uus Tallinna reklaamimaksu määrus seab ettevõtjad kahvlisse – valikus on iganädalane maksu deklareerimise ja tasumise bürokraatia või pikemast maksuperioodist tingitud viiviserisk.
Tallinna linnavalitsus saatis Äripäeva kaaneloo peale laiali pressiteate, kus õigustab uut reklaamimaksu korda, millega ettevõtjad rahul pole.
Tallinna Ettevõtlusamet küsib reklaamimaksu ka teeviitadelt, kaupade või teenuste loetelult müügikoha aknal või tootetutvustustelt vitriinil, selgub maikuu keskel saadetud Eesti Kaubanduskoja kirjast ettevõtlusameti juhile Marek Jürgensonile.
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.