• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2250,81%39 015,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2250,81%39 015,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 26.01.12, 14:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn asus reklaamimaksu korda õigustama

Tallinna linnavalitsus saatis Äripäeva kaaneloo peale laiali pressiteate, kus õigustab uut reklaamimaksu korda, millega ettevõtjad rahul pole.
Tallinna Ettevõtlusameti reklaamimaksu osakonna juhataja Riina Koit tõdeb teates, et vastupidiselt täna ajalehes Äripäev ilmunud artiklile „Tallinn kehtestas reklaamimaksule absurdse korra“, on sellest aastast pealinnas jõustunud reklaamimaksu muudatuste eesmärk vähendada maksukogumise halduskoormust ning muuta reklaamimaksu deklareerimine maksukohustuslasele selgemaks ja lihtsamaks.
Järgneb linna pressiteate tekst:
Koit selgitab, et seni kehtinud reklaamimaksu deklareerimise protsessi suurimaks puuduseks oli just reguleerimata maksuperiood – isikul oli vaba valik koostada maksudeklaratsioon(e) ühest kalendripäevast kuni kalendriaastani erinevate reklaamikampaaniate lõikes. Vana korra järgi oli maksukohustuslasel kohustus nummerdada maksudeklaratsioone ja pidada numeratsiooni üle arvestust. „Maksukohustuslased sageli korrektset arvestust ei pidanud, vaid esitasid maksuhaldurile kalendriaasta jooksul maksudeklaratsioone korduvate numbritega. Korduvate numbritega maksudeklaratsioonid tekitasid nii deklaratsiooni esitajale kui maksuhaldurile täiendavat lisatööd ning suurendasid halduskoormust,“ ütles Koit.
„Seetõttu leidsime, et tuleb kaotada deklareerimise põhimõtetega kaasnenud kunstlik nõuete paljusus, mis koormas nii maksumaksjat kui -haldurit ning reklaamimaksu deklareerimiseks kehtestasime fikseeritud maksustamisperiood.“
„Pean kohatuks ka eelmainitud artiklis tsiteeritud maineka advokaadibüroo maksuõiguse advokaadi kommentaari, kus viidati ennustamisele ja tähetarga poole pöördumisele – iga äriühing peaks suutma valida endale sobiva maksustamisperioodi tulenevalt tema tegevuse spetsiifikast ja finantsseisundist ning olema võimeline kavandama oma majandustegevust vähemalt seitse kalendripäeva ette,“ ütles Koit. „Teatavasti tuleb suuremaks reklaamikampaaniaks tellida reklaamid, kujundada ja trükkida need, leida sobivad reklaamikandjad jne. Ette planeerimata reklaami eksponeerimine nädala lõpus, mille reklaamimaksu summa viiks äriühingu maksuvõlglaste nimekirja või millega kaasneksid intressid, mida maksuhaldur hakkaks sisse nõudma – ei ole reeglina kalendrinädalase maksuperioodi puhul võimalik maksusummade ja intressisummade väiksuse tõttu.“
Artiklis osundatud viide käibe-, tulu- või sotsiaalmaksu deklaratsioonide tagantjärele esitamisele on asjakohatu, kuna reklaamimaks ei ole oma olemuselt tavapärane maks, mille arvestamise ja tasumise õigsuse üle saaks teostada üldjärelevalvet kuu, poolaastat või aasta hiljem. „Reklaamimaksu objektiks on reklaam, mida eksponeeritakse, millest tingituna on  reklaamimaksu üle võimalik teostada järelevalvet üksnes reaalajas. Seega on oluline maksuandmete kättesaadavus maksuperioodi alguses,“ nentis Koit.
Reklaamimaksu määruse muudatuste kohta saadeti möödunud aasta 1. juunil ka info Eesti Välimeedia Ettevõtete Liidule. Liidu esindajad ei edastanud muudatusettepanekuid määruse eelnõule, samuti ei leitud, et uus deklaratsiooni ja maksu tasumise kord oleks ebaselge või koguni vaenulik.
Kohalikul omavalitsusel on õigus kehtestada oma haldusterritooriumil makse vastavalt kohalike maksude seaduses sätestatud tingimustele ning reklaamimaksu kehtestamisel on Tallinna linn täitnud kõik seadusest tulenevad nõuded. 

Seotud lood

Uudised
  • 25.04.14, 15:07
Reklaamimaks seadusevastane?
Riigikogu põhiseaduskomisjon arutas Soraineni advokaadibüroo kriitikat reklaamimaksu osas ja jõudis sarnaselt advokaatidele järeldusele, et maks on põhiseadusega vastuolus.
Uudised
  • 17.06.13, 13:15
Maksuametile tööd juurde
Tallinn plaanib muuta reklaamimaksu regulatsioone ja panna maksu koguma linna ettevõtlusameti asemel maksu- ja tolliameti.
Uudised
  • 26.01.12, 06:10
Tallinn kehtestas reklaamimaksule absurdse korra
Uus Tallinna reklaamimaksu määrus seab ettevõtjad kahvlisse – valikus on iganädalane maksu deklareerimise ja tasumise bürokraatia või pikemast maksuperioodist tingitud viiviserisk.
Uudised
  • 02.04.12, 08:36
H-tähe näitamine reklaamimaksu eest
Tallinna ringkonnakohtu otsuse kohaselt peab Hesburger kaubamärgi "H" ja "Hesburger" eksponeerimise eest reklaamimaksu maksma.
  • ST
Sisuturundus
  • 17.12.24, 17:29
Foruse enam kui 10aastane koostöö Viru Keskusega – tehnohooldusest maineka rohesertifikaadini
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele