Kangesti kütusefirma Olerex nägu oleva Eesti ühe olulisema, Väo liiklussõlme saatus pole veel selge, kuid Maanteeameti suhtlusest õhkub närvilisust.
Äripäev kirjutas paar kuud tagasi, et Eesti ühe olulisema, Väo liiklussõlme lahendus on Olerexi nägu, kelle tankla kerkib planeeringu järgi otse keset ringristmikku. Sõltumatud asjatundjad seadsid kahtluse alla liikluslahenduse ohutuse ning taunisid Olerexi tavatult suurt rolli planeerimise protsessis - Olerex on tähtsa riikliku liiklussõlme ehitusprojekti rahastaja.
Küsimused arengute kohta Väo liiklussõlme planeerimisel esitas Äripäev maanteeametile 2. aprillil ehk möödunud nädala esmaspäeval. Ameti pressiesindaja palus vastamiseks aega ning lubas sel nädalal põhjalikumaid vastuseid. Eile, 12. aprillil saabunud vastused olid aga ühelauselised ning suunasid mitmed küsimused edasi teistele iskutele.
Ameti vastustest selgus, et Väo sõlme detailplaneering on kooskõlastamise faasis ehk seni maanteeameti poolt heaks kiitmata. Küsimusele, kas maanteeamet piirdub erafirma K-Projekti poolt tellitud liiklusohutuse auditiga, kuigi sõltumatud spetsialistid on projekti liiklusohutust Äripäeva veergudel kritiseerinud, vastas amet, et lisaks tehtud auditile tellib maanteeamet arvamuse auditi korrektsuse kohta.
Olerexi kulul ehitusprojekti koostanud K-Projekt tellis enda koostatud projektile ise liiklusohutuse auditi, mida firma pole nõus avalikustama, enne kui detailplaneering on heaks kiidetud. Spetsialistide sõnul on kummaline, et maanteeamet ise liiklusohutuse auditit ei tellinud, vaid lasi seda teha projektis ärihuve omaval ettevõttel.
Selleks, et Olerex saaks oma tankla paremini liiklussõlmega sobitada, tuleb kütusefirmal vahetada riigiga maad. Kuigi detailplaneeringus on Olerexi krundi piiride nihkumine selgelt kirjas, puudub maanteeameti sõnul siiani kirjalik kokkulepe, mille Olerex peab sõlmima majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga.
Väo liiklussõlme oluline liikumissuund on Peterburi ja Laagna teelt Narva peale. Tegemist on Eesti maanteetranspordi seisukohalt üliolulise sõlmega, kus on suur raskete veoste osakaal. Väo sõlme kaudu liigub suur osa Muuga ja Paldiski sadamate transiidist. Liiklussõlme ehitushinnaks on Maanteeamet määranud kuni 19 miljonit eurot, ehitust rahastavad Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond ja Eesti riik.
Seotud lood
Väo liiklussõlme valmimise lükkumise üks põhjustest on jahmatav – maanteeametnikud avastasid ootamatult, et üks ristmiku rampidest olnuks veokitele libedaga läbimatu.
Juhan Parts peab selgitama, kuidas sai Eesti ühe olulisema liiklussõlme ümberehituse võtmefiguuriks kütusefirma.
Olerexil on õnnestunud saada Tallinna ühe olulisema Väo liiklussõlme ümberehituse võtmetegelaseks.
Majandusminister Juhan Parts üllatus, et Väo liiklussõlme kulukat projekteerimist rahastab kütusefirma Olerex. Ta lubas lausa mütsi ära süüa, kui see nii on.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.